Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kamerarullen och min bildström


d_st02

Rekommendera Poster

Håller på och rensar min telefon och har märkt att kamerarullen och min bildström som Jag kör över bilder till macbooken är i princip identiska. Nu när alla bilder är sparade på datorn å ligger i bildströmmen både på datorn å mobilen undrar Jag om man kan ta bort allt i kamerarullen å ändå har kvar bilderna i bildströmmen i mobilen och på datorn?

 

De har väl inget med varandra å göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och rensar min telefon och har märkt att kamerarullen och min bildström som Jag kör över bilder till macbooken är i princip identiska. Nu när alla bilder är sparade på datorn å ligger i bildströmmen både på datorn å mobilen undrar Jag om man kan ta bort allt i kamerarullen å ändå har kvar bilderna i bildströmmen i mobilen och på datorn?

 

De har väl inget med varandra å göra?

Ja, det kan du göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att radera hela kamerarullen på en gång istället som i mitt fall behöva klicka 800 gånger på var å en bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att gå in i bilder, album, ändra, men där är både kamerarullen och min bildström grå och ett gammalt album färdigt att kunna raderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att gå in i bilder, album, ändra, men där är både kamerarullen och min bildström grå och ett gammalt album färdigt att kunna raderas.

var någonstans? i telefonen eller i macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var någonstans? i telefonen eller i macen?

i iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bilderna har strömmat över till macen så var finns dem där? Ligger de i iPhoto så kan man markera alla bilderna och lägga över dem i nytt album där. Då har man ju säkrat upp dem eftersom de inte längre är i bildströmmen eller är kopierade därifrån.

 

Det går iofs ändå, tar man bort en bild i kameraalbumet så ligger det ändå kvar i iCloud, dvs bildströmmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valter Isander

Bildströmmen blir väl full vid 1000 bilder? Då kastas nog gamla ut, när du tar nya med kameran eller importerar till rullen.

Mitt råd:

Kopiera rullen till dator eller moln, iCloud eller OneDrive M fl. Det kan ske automatiskt när du har wifi.

 

Radera många med datorn, dvs koppla iPhone dit med kabel, starta Utfirskaren, markera många... Radera. Först brukar jag kopiera så, eller flytta - dvs kopierar, sedan raderar i iphonen.

 

PS

Delade bildströmmar bibehålls. Dvs du kan backuppa till sådan. Så länge de 5 Gbyte gratis räcker.

Även säkerhetskopiering till iCloud ska kopiera bilder (inställes). Men egen backup i dator är nog bra. Två st.... Extern hårddisk är så billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha koll på bildströmen och fotoalbumet! Jag personligen har problemet att alla bilder som jag har i mitt fotoalbumbet inte finns i bildströmen! Jag har ingen aning om hur urvalet görs. Har bara upptäckt att alla bilder inte kommer med i bildströmen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...