Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad mini som GPS Navigator


jperss10

Rekommendera Poster

Är det någon som använder sin mini som GPS-navigator?

 

Ska till USA senare i år och det vore bra om jag kunde använda den och iPhonen som navigatorer så slipper jag köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en mini med 3G? Om du bara har wifi så saknar den GPS-mottagare.

 

Köp ett navigatorprogram med förinstallerade kartor (för USA). Att använda den inbyggda appen som hela tiden laddar ner nya kartor när du kör blir helvetiskt dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa en med 3G/4G!
Har kört med navigons app i telefonen men undrade om någon kör med Ipad som navigator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en iPad med Navigon, fungerar väldigt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa en med 3G/4G!

Har kört med navigons app i telefonen men undrade om någon kör med Ipad som navigator!

Jag har testat med den inbyggda kartappen. Funkar, men onödigt stor skärm. Störande med så mycket ljus när det är mörkt ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med den inbyggda kartappen. Funkar, men onödigt stor skärm. Störande med så mycket ljus när det är mörkt ute.

Men den är direkt olämplig att använda i USA. Tänk på roamingkostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med den inbyggda kartappen. Funkar, men onödigt stor skärm. Störande med så mycket ljus när det är mörkt ute.

Skärmstorleken tycker jag är perfekt för en bilnavigator. Det finns inställning för bakgrundsbelysningen så det är enkelt att justera ljuset om det stör. Navigon har automatik av dag/nattläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den är direkt olämplig att använda i USA. Tänk på roamingkostnaden.

Ja visst är det så, men det frågades det inget om. Sedan kan man väl slänga in ett lokalt data-SIM i en padda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst är det så, men det frågades det inget om.

Jag tyckte det frågades efter vad som var lämpligt i USA.

Sedan tycker jag att man kan ge viktiga upplysningar även om de inte efterfrågas. :)

 

Jo, man kanske kan skaffa ett lokalt SIM-kort, men då har man i alla fall ingen koll på kostnaden. Och täckningen i stora delar av USA är miserabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...