Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka anteckingar Iphone till Mac


fiskapan

Rekommendera Poster

Min Iphone har gått sönder, skärmen är helt svart men den fungerar fortfarande.

Har en del anteckningar på Iphonen som jag måste ha. Undrar om finns det något sätt att

få dom här anteckningar in på min dator?

 

Help me please!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera iCloud!

Med lite tur så har du det redan aktiverat på telefon, och då räcker det att aktivera det på macen.

 

 

Kanske går det via itunes och ansluten med sladd till macen, men därom är jag osäker? Har inte provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på ytterligare sätt, som jag alltså inte testat hur det funkar. Men kan kanske vara något

http://www.wondershare.com/disk-utility/dead-iphone-data-recovery.html

 

Vet inte om Teamviewer kan funka?

http://www.teamviewer.com/sv/download/mobile.aspx

 

Det finns många liknande program, App Stores har förmodlingen också liknande program.

 

Allltså att fjärrstyra iPhonen från datorn och på så sätt föra över anteckningarna, antingen via mail eller så. Eller för att aktivera iCloud inne i telefonen om du inte har funktionen aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera iCloud!

Med lite tur så har du det redan aktiverat på telefon, och då räcker det att aktivera det på macen.

 

 

Kanske går det via itunes och ansluten med sladd till macen, men därom är jag osäker? Har inte provat.

 

Har aktiverat på Itunes och Icloud efter olyckan hände, men om det nu skulle ha funkat? Vart hittar jag anteckningarna isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har aktiverat på Itunes och Icloud efter olyckan hände, men om det nu skulle ha funkat? Vart hittar jag anteckningarna isf?

Alså på macen, inte på telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har aktiverat på Itunes och Icloud efter olyckan hände, men om det nu skulle ha funkat? Vart hittar jag anteckningarna isf?

Findermenyn -> Program -> Anteckningar

 

när du öppnat programmet så kolla uppe i inställningar uppe i menylisten att du har rätt konto valt. Har du inte tidigare iCloud inställd där så kan du aktivera det.

 

Men om sanningen ska fram så är jag osäker på om anteckningarna verkligen kommer att flöda över. Jag har iCloud aktiverat på det mesta, men just anteckningar synkar över ojämnt och osäkert. Spelar ingen roll för mig för jag använder inte anteckningar så. Men det kan ju funka hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...