Zukiyaki Postad 24 juni, 2014 Share Postad 24 juni, 2014 Vår son fick en Ipad i julklapp, alltså lite drygt 6 månader gammal. I april slocknade den och är "mörk lila i skärmen", alltså man ser att den går igång, men det kommer inte upp något på skärmen. Sedan har den blivit liggande, tills nu när vi fick för oss att lämna in den för reparation. När vi nu lämnar in dem får vi följande svar: "Då din iPad krossat glas täcks den inte längre av apples garanti och vi kan därmed inte byta ut den kostnadsfritt. Önskar du få din ipad utbytt kostar 2995 kr inkl moms. Se bifogat kostnadsförslag." Under resans gång, så har det tydligen uppkommit en pytteliten "fyrkant" som släppt i glaset. Hur är det möjligt att de kan neka garantireparation för det? Vi lämnar ju in den för reparation på grund av maskinvarufel - Inte för att glaset nu möjligtvis är "spräckt". Vi har ju inte heller begärt att den ska bytas - Utan repareras. Någon som vet vad man har rätt att kräva? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 24 juni, 2014 Share Postad 24 juni, 2014 The Apple way är att hela iPaden byts ut vid fel. Inga Service Providers öppnar upp och reparerar iPads. (Inte i Sverige iallafall och knappast i något annat land heller) Varför har glaset sprickor? Är iPaden tappad? Om, så är det väl inte så konstigt om den har diverse grafikfel i panelen? Dock borde personen som tog emot iPaden när du lämnade in den kunnat ockulärbesiktat iPaden och direkt kunnat tala om att detta inte är ett garantiutbyte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.