Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dåligt ljud i bilen - bluetooth


johnalder

Rekommendera Poster

Häromdagen lyckades jag koppla upp telefonen mot bilens ljudanläggning för att kunna hantera samtal.

 

Som bonus kan jag även lyssna på musik den vägen. Men ljudet lämnar en del att önska. Det "distar" en del.

 

Nu är säkert bilstereon inte av toppklass, men radio och cd låter ju bra.

 

Är det någon inställning jag borde prova, eller får man bara gilla läget?

 

iPhone 5s och standardstereo i en Peugeot 308, årsmodell 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att gilla läget för det finns inga inställningar på telefonen att göra.

Har kört med BT ända sen iPhone 4 och oberoende på stereo blir det inte bättre än vad du upplever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Häromdagen lyckades jag koppla upp telefonen mot bilens ljudanläggning för att kunna hantera samtal.

 

Som bonus kan jag även lyssna på musik den vägen. Men ljudet lämnar en del att önska. Det "distar" en del.

 

Nu är säkert bilstereon inte av toppklass, men radio och cd låter ju bra.

 

Är det någon inställning jag borde prova, eller får man bara gilla läget?

 

iPhone 5s och standardstereo i en Peugeot 308, årsmodell 2012.

 

Körde en sådan hyrbil för något halvår sedan och kopplade min iPhone via bluetooth. Reagerade på att ljudkvaliteten var under all kritik. Stoppade in hörlurarna i örat istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj fan.

 

Stereon har iofs USB-ingång också, men gränssnittet är så uselt att jag aldrig lyckats med annat än att spela spellistan i bokstavsordning. Och det blir ju lite tråckigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Volvo XC70 med HighPerformance-paket och Iphone5 med suveränt ljud via Bluetooth. Funkade lika bra på min V60 jag hade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det bero på äldre BT-version i bilarna ni testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå att spela via USB och förutom låttitel även artist, spellistor och genre. Nu har jag inte i huvudet hur man ändrar vad som spelas men om det finns en "list" på radion så tryck på den och testa Escape för att hoppa upp till övermenyn, för man väljer dessa alternativ i en övermeny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köra via bluetooth eller via kabel från hörlursuttaget i min bil, märker ingen skillnad i ljud mellan dessa.

 

Har testat med en ip4s med ios5 och en ip5s med ios7, inte heller det gör någon skillnad i ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...