Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 8 utan registrerat UDID


Hedenhös

Rekommendera Poster

Läst på olika ställen att det ska gå att installera IOS8 beta utan att ha registrerat sitt udid, men efter att ha testat på både luren och paddan så visar det sig inte fungera.

Inte hos mig iallafall, eller ska det funka på nåt vis?

 

Kanske finns nån vänlig utvecklare som har lust att regga mina två enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken metod använder du dig av för att installera det på dina enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ned respektive ipsw filer och trycka på option och peka ut filen för uppgradering.

 

Fick in den i iPhonen men, när man ska ställa in språk osv så sa den ifrån om att den inte var registrerad...blev en återställning på den.

Paddan påbörjade att förbereda för installation innan den sa ifrån, blev en återställning på den med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt att det generellt på internet sägs att den metoden ska fungera. Men tydligen inte i ditt fall...

 

Provade du att ställa in enheterna som en ny före du körde uppdateringen? Alltså att återställa till fabriksinställningar och radera allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

nån som vet om det går att installera ios 8 om man kör med mountain lion? verkade inte funka för mig fick upp "kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade du att ställa in enheterna som en ny före du körde uppdateringen? Alltså att återställa till fabriksinställningar och radera allt

 

Hmmm, nej. Det gjorde jag inte. Kanske ska testa det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Meh, det var lite surt av dem... <_<

 

Surt av vem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Surt av vem?

Apple, att stänga kryphålet som fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple, att stänga kryphålet som fanns.

Absolut inte utan det hade varit mer surt att inte göra med tanke på att det finns utvecklare dom betalar för sig och rapporterar buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte utan det hade varit mer surt att inte göra med tanke på att det finns utvecklare dom betalar för sig och rapporterar buggar.

Mm, det ligger nåt i det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som testat detta,om det funkar?

http://www.freeudid.com

Nej, men har sett det. Är lite skeptisk till gratis undersökningar där man får nåt gratis. Man kan ju köpa udid registrering på imzdl, men då måste man lämna ut kontokortsnummer med cvv och allt...lite tveksamt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Enklast för att få det att fungera är att bli utvecklare - 899kr om året tror jag det kostar - eller vänta tills det släpps, varför vill ni använda en mjukvara som är långt ifrån klar och full med buggar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast för att få det att fungera är att bli utvecklare - 899kr om året tror jag det kostar - eller vänta tills det släpps, varför vill ni använda en mjukvara som är långt ifrån klar och full med buggar?

Ren nyfikenhet. Testar en hel del olika OS t.ex. olika distros av Linux, Windows och nu snart Yosemite i beta stadie, just av ren nyfikenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curiosity killed the cat...

 

Var svettigt idag. Skulle återgå ifrån iOS8 till 7.1.1. men fick bara felkod 3014 och 4014 gång på gång på iMacen.

 

Till slut anslöt jag iMacen till mitt 4G modem och provade den vägen och tjoflöjt...det löste sig då.

 

Trodde jag brickat luren ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curiosity killed the cat...

 

Var svettigt idag. Skulle återgå ifrån iOS8 till 7.1.1. men fick bara felkod 3014 och 4014 gång på gång på iMacen.

 

Till slut anslöt jag iMacen till mitt 4G modem och provade den vägen och tjoflöjt...det löste sig då.

 

Trodde jag brickat luren ett tag.

Såg att OSXDaily hade en guide hur man går fr 8->7

http://osxdaily.com/2014/06/08/downgrade-ios-8-to-ios-7/

 

Hoppas den kan vara till ngn hjälp. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curiosity killed the cat...

 

Var svettigt idag. Skulle återgå ifrån iOS8 till 7.1.1. men fick bara felkod 3014 och 4014 gång på gång på iMacen.

 

Till slut anslöt jag iMacen till mitt 4G modem och provade den vägen och tjoflöjt...det löste sig då.

 

Trodde jag brickat luren ett tag.

 

Är det inte enklare att betala den hiskeliga summan 50:- och få den reggad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att registrera en okänd telefon och samtidigt ta betalt tror jag strider mot Apples avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att OSXDaily hade en guide hur man går fr 8->7

http://osxdaily.com/2014/06/08/downgrade-ios-8-to-ios-7/

 

Hoppas den kan vara till ngn hjälp. :crossfingers:

 

Tack, det var så jag gjorde.

 

Tydligen nåt med nätverket som inte lirade, men kunde gå tillbaka när jag körde över min 4G router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det inte enklare att betala den hiskeliga summan 50:- och få den reggad?

 

Den är reggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den är reggad.

 

Vad var det nu du döpte tråden till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad var det nu du döpte tråden till?

Den var inte reggad när jag startade tråden för en och en halv vecka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var inte reggad när jag startade tråden för en och en halv vecka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...