Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem i horisontellt läge


Mercury

Rekommendera Poster

hej, har en några veckor gammal 5s, har ett problem: när jag håller telefonen i lodrätt läge och sedan vänder telefonen till horisontell(eller liggande läge) så hänger apparna inte med, utan t ex Pages, iphoto m fl ligger kvar i lodrätt läge (alltså när jag håller telefonen horisontellt. Mkt irriterande....! Har Letat efter någon inställning, men hittar inget. Någon som har en ledtråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, har en några veckor gammal 5s, har ett problem: när jag håller telefonen i lodrätt läge och sedan vänder telefonen till horisontell(eller liggande läge) så hänger apparna inte med, utan t ex Pages, iphoto m fl ligger kvar i lodrätt läge (alltså när jag håller telefonen horisontellt. Mkt irriterande....! Har Letat efter någon inställning, men hittar inget. Någon som har en ledtråd?

Har du råkat låsa skärmen för rotation?

Öppna kontrollcenter genom att svepa på skärmen nerifrån och upp. Ikonen för "lås skärmrotation" är högst upp till höger.

HT5858-ios7-control_center_home_screen-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du råkat låsa skärmen för rotation?

Öppna kontrollcenter genom att svepa på skärmen nerifrån och upp. Ikonen för "lås skärmrotation" är högst upp till höger.

HT5858-ios7-control_center_home_screen-0

Amen va xxx.....TACK Nxz för engagemanget du la ner i frågan.....problemet löst, enklare än vad jag trodde! Tack igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...