Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur stor plats tar iOS i en ipad


olssonb

Rekommendera Poster

Ber om ursäkt för om frågan redan besvarats tidigare. Jag har dock inte hittat något.

Jag står i begrepp att köpa en iPad Air och funderar över vilken lagringskapacitet jag ska välja. Jag har hört någonstans att 16 GB-versionen inte kan rekommenderas till någon på grund av att iOS tar så stor plats. Det finns helt enkelt inte så mycket lagringsutrymme kvar till appar, musik, bilder och dylikt. Men vad innebär det utryckt i siffror, hur stort lagringsutrymme finns att tillgå i en iPad Air 16 GB? Är det någon skillnad på WiFi- och 4G-versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Innebär det alltså att man har lite drygt 13 GB att tillgå till annat på en 16 GB ipad? En fråga till, påverkar lagringsutrymmet prestandan i övrigt. Jag vet att prestandan kan bli lidande när lagringsutrymmet börjar ta slut, men om man bortser från det innebär stort lagringsutrymme bättre prestanda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det vara skillnad på wifi o 4g-versionen? 16 gb är ju 16 gb,eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Innebär det alltså att man har lite drygt 13 GB att tillgå till annat på en 16 GB ipad? En fråga till, påverkar lagringsutrymmet prestandan i övrigt. Jag vet att prestandan kan bli lidande när lagringsutrymmet börjar ta slut, men om man bortser från det innebär stort lagringsutrymme bättre prestanda?

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon skillnad på WiFi- och 4G-versionen?

Inte vad avser lagring.

 

WiFi-versionen saknar GPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ett problem som vi märker att vissa stöter på är att det behövs en del ledigt utrymme för att uppdatera iOS, särskilt vid stora förändringar som iOS 6 till iOS 7. Omkring 2,5 GB ledigt krävdes då vill jag minnas, men man kommer undan med mindre genom att koppla paddan till datorn och uppdatera via iTunes.

 

Men det är ju en engångsgrej så det är oftast inget jätteproblem att tillfälligt plocka bort lite saker man inte behöver för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen för bra svar! Nu återstår bara att bestämma sig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...