Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur svårt är det att komma åt information i en låst iphone?


kandinsky

Rekommendera Poster

Godmorgon,

 

Igår blev jag bestulen på min Iphone 5, jag märkte det tämligen omgående och försökte ringa men då var den redan avstängt. Jag spärrade både simkort och telefon inom en timma och polisanmälan upprättades. Dock är jag något av en känslig typ vad min privata information beträffar, min fråga är således hur lätt är det att komma åt innehållet i min telefon?

 

Jag har naturligtvis pin-kod för att komma in i den samt sim-lås aktiverat. Dock har jag inte gjort de senaste updateringarna så (vad jag vet) kommer den inte att raderas efter 10 misslyckade försök. Jag har redan kollat med hitta-min-iphone, det hade jag tydligen avaktiverat så det fanns intet att hämta där...

 

Några tips på vad jag kan göra för att fjärrtömma den, eller är jag bara överambitiös?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon,

 

Igår blev jag bestulen på min Iphone 5, jag märkte det tämligen omgående och försökte ringa men då var den redan avstängt. Jag spärrade både simkort och telefon inom en timma och polisanmälan upprättades. Dock är jag något av en känslig typ vad min privata information beträffar, min fråga är således hur lätt är det att komma åt innehållet i min telefon?

 

Jag har naturligtvis pin-kod för att komma in i den samt sim-lås aktiverat. Dock har jag inte gjort de senaste updateringarna så (vad jag vet) kommer den inte att raderas efter 10 misslyckade försök. Jag har redan kollat med hitta-min-iphone, det hade jag tydligen avaktiverat så det fanns intet att hämta där...

 

Några tips på vad jag kan göra för att fjärrtömma den, eller är jag bara överambitiös?

 

Tacksam för svar!

Har dom stängt av den så kan du inte fjärrtömma den. Det du kan göra är att spärra telefonen helt med hjälp av ditt imei nr så att oavsätt sim kort så går den inte att använda. Dock så kan en duktig individ/organisation komma åt all data som ligger lagrad i telefonen eller simkortet, det går ju iofs även om du raderat den med undermålig algoritm. har man fysisk tillgång till en lagringsyta är det bara tid och pengar som styr när man kommer åt datat, om man inte har någon riktigt överjävlig krypteringsalgoritm som inte har några implementeringsbuggar samt att den har en tillräckligt bra och lång krypteringsnyckel... Men sen är frågan är dina data värd kraften att försöka komma åt för någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar,

 

Naturligtvis innehåller inte min telefon några hemligheter av digniteten att organisationer skulle vara intresserad av den. Det är en helt vanlig mobiltelefon men med en användare som månar om sin integritet.

 

Kan tjuven formatera och jailbreaka telefonen och sedan använda den? Jag tänker på om man eventuellt kan spåra den då? (via IMEI-nummret) eller är den på sin höjd en dyr mp3-spelare i någon förort ett par år framöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Telefonen går att spåra med IMEI via leverantörer och master, men detta är dyrt och ingen kommer att göra detta åt dig.

Med hitta min iphone avaktiverad så kommer tjuven förmodligen bara återställa telefonen och använda den.

Spärra IMEI hos leverantören fungerar tyvärr inte som tilltänkt då samarbetet verkar vara dålig.

Den kommer att spärras hos din leverantör, om du har tur så kommer den även att spärras hos andra leverantörer i Sverige och kanske norden, men utanför skandinavien fungerar den med största sannolikhet utan några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...