Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Turetaskig

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett tag funderat på att köpa in en bättre dator, och jag satsar på en mac pro med 3,7 GHz processor, just på grund av att den har högst klocktal av alla versioner (varpå jag sen uppgraderar ram och GPU till det högsta). Anledningen till att jag inte satsar på en med fler processorer och lägre klocktal är att jag sysslar en hel del med 3D, varpå programmen bara använder en av processorerna.

Nu till huvuddiskussionen. Eftersom 3,7 GHz-datorn bara innehåller en quadcore finns det inte lika mycket CPU-kraft till själva utrenderingarna av projekten, eller till After Effects som jag också använder (som båda utnyttjar alla processorer). Därför skulle jag också behöva investera i någon form av renderingsfarm. Har inte så stor koll på varken hur man kopplar ihop farmen, eller vilken hårdvara man ska använda.

Har hört att man kan använda sig av Mac mini för detta, men finns det något ännu mer prisvärt där ute?

Och kan man utnyttja farmens kraft i själva arbetsflödet med After Effects, eller rör det sig bara om renderingskraft vid själva utrenderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...