Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bli av med Asrv-a.akamaihd.net


hebbe40

Rekommendera Poster

Hej,

jag har fått en irriterande funktion i min Mac "Asrv-a.akamaihd.net". Den kan tydligen både hamna i PC och Mac. På nätet hittar man många förslag hur man kan ta bort eländet i PC, men har inte kunnat hitta motsvarande till Mac. Hur ska man göra för att bli av med fanskapet?

 

Herbert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du att du fått just detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hej,

jag har fått en irriterande funktion i min Mac "Asrv-a.akamaihd.net". Den kan tydligen både hamna i PC och Mac. På nätet hittar man många förslag hur man kan ta bort eländet i PC, men har inte kunnat hitta motsvarande till Mac. Hur ska man göra för att bli av med fanskapet?

 

Herbert

 

Eftersom du inte lämnar en speciellt detaljerad felbeskrivning så får vi gissa oss fram.

 

Så, här är min gissning.

 

Du har råkat installera ett tillägg till din webbläsare, förmodligen utan att du märkt det. Hade jag vetat vilken webbläsare du har så hade jag kunnat berätta vart du ska leta. Om det nu är webbläsaren alltså. Jag vet ju inte mer än att den irriterande funktionen är någonstans i din Mac. Webbläsaren är ju visserligen en av sakerna som säkert är i din Mac så det är inte en gissning helt tagen ur luften från min sida.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej polken

Svar på din fråga:

När jag ropa upp en adress, tex via bokmärkesraden, så kommer jag ofta till Asrv-a. som i sin tur lägger upp någon annan oönskad sida. Det oftast spelsidor och andra reklamsidor som jag inte alls vill komma till. De kan tas bort den vanliga vägen, men att de kommer upp över huvudtaget är ganska irriterande. Eftersom jag använder i regel Chrom och mera sällan Firefox så har jag det mig vetligen hänt i Chrom, men enligt PC-riktat information på nätet så kan samma hända i Firefox. Det varnas också att tilläget kan ställa till mera trassel en det ovan beskrivna, så det är bäst att se till att det försvinner från datorn.

 

M v h

 

Herbert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flera problem med instick påverkar endast webbläsaren som t ex Chrome och då kan du helt enkelt ta bort det och installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...