Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finderfönster ändrar storlek?


KarlAstrid

Rekommendera Poster

Jag har då alltid öppnat finderfönstret där alla mapparna ligger i samma storlek som den hade när jag lämnade den gången innan.

Sedan uppgradering till 10.1 och 10.2 är fönstren ungefär 10x20cm när jag öppnar Finder.

Jag drar då med pekaren upp storleken i högra nedre hörnet för att kunna se alla mappar, men när jag nästa gång öppnar Finder är dom tillbaks till samma lilla storlek i stället för som innan uppgraderingen till10. Stannar kvar i senaste storleken.

Är der 10.2 som spökar på min iMac mid 2011eller vad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte. 10.1 (Puma) och 10.2 (Jaguar) kan inte köras på en iMac mid 2011. Vad är det för Mac OS X version du pratar om? Men en bra utgångspunkt när man löser problem med Finder och Mac OS X är att göra en säker start (håll ner shift-tangenten några sekunder när du startar datorn, logga in på ditt användarkonto. Starta sedan om datorn. Testa igen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Båda.

Raphael. Självklart glömde jag några siffror 10.9.1+2 skall det naturligtvis vara.

Jag stängde av min iMac under äpplet och startade om med Shift nertryckt. Inloggningsrutan dök upp där jag skrev in mitt lösenord och klickade på enter.

Efter några sekunder öppnade sig skärmen. Jag startade om min iMac under Äpplet, men då hamnade jag i samma läge som första gången där man ville att jag skrev in mitt lösenord igen?? Jag testade med det andra alternativet att stänga av under äpplet och starta om med knappen bakom datorn (Utan att hålla ner Shift) men hamnade fortfarande i rutan där man bad om lösenordet. Någonting är fel, för det borde det inte göra att behöva logga in båda gångerna.

Hur som helst så är finderfönstret lika stort när jag öppnar det igen.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det löste sig nu? Gott! Säker start innebär att systemet rensar diverse cache-filer och att systemet startas utan systemtillägg och tredjepartsrutiner. Här var det främst rensningen av cache-filer jag ville åt. :)

Det är helt normalt att den frågar efter ditt inlogg när du startar om datorn, inget konstigt med det. Datorn ska fråga efter ditt inlogg när du har påslaget lösenord för ditt användarkonto. Det är en säkerhetsgrej. Helt normalt. Om den inte hade frågat efter ditt inlogg efter att du hade startat om datorn så hade något varit fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...