Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivartips.


Knutaugust

Rekommendera Poster

Hej.

Jag sitter med en HP Laserjet color MFP M175nw

För mig räcker den inte till riktigt så jag undrar om någon här vet någon lämplig som kan rekommenderas.

 

Mitt problem är: Jag måste ibland skriva ut en massa reklampapper, brukar vara 5-600 åt ggn... 99% av ggr i svartvit, men skrivaren är riktigt långsam, både att behandla informationen från masen, samt att skriva ut papper i sig.

En sida tar uppemot 20 sek, ibland längre tid.

Nu har jag skrivit ut ca 230 papper och den vill då gå in i "Avsvalningsläge"...... REDAN?????

Ett problem till är att man kan inte justera hur ofta den ska rengöra... Ja den rengörs ungefär vart 30,e ark.. och då behandlar den såklart färgtonerna också fast det endast är svartvit utskrift inställda.. Detta medför givetvis att skrivaren förbrukar en massa dyra Färg-toner i för mig helt utan orsak.

 

I övrigt är den bra, den scannar bra och utskrifterna blir väldigt fina, men som sagt... Ovanstående grejer gör att jag har tröttnat på den och undrar om det finns något alternativ som är bättre...

En sak bara... LG och Samsungprodukter kommer inte in i mitt hus så andra märken är välkomna...

Krav är Multifunktion, (Scanner och kopiator), färg. och Nätverk och så snabb såklart..

 

Obs inga värstingmaskiner nu utan mellan 2-3000:- är min smärtgräns.

 

Tack på förhand om tipsen..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara ett alternativ för dig att behålla din skrivare som du har idag, för scanner och färgutskrifter. Och så skaffar du en sv/v laserskrivare som bara är en sv/v laserskrivare och inget annat. Du får snabbare utskrifter för pengarna, för istället för att en sådan skrivare lägger ner pengar på scanner och färg, så har den en snabbare processor och mer minne. Finns många bra i prisklassen kring 1 000 - 1 500 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag sitter med en HP Laserjet color MFP M175nw

För mig räcker den inte till riktigt så jag undrar om någon här vet någon lämplig som kan rekommenderas.

 

Mitt problem är: Jag måste ibland skriva ut en massa reklampapper, brukar vara 5-600 åt ggn... 99% av ggr i svartvit, men skrivaren är riktigt långsam, både att behandla informationen från masen, samt att skriva ut papper i sig.

En sida tar uppemot 20 sek, ibland längre tid.

Nu har jag skrivit ut ca 230 papper och den vill då gå in i "Avsvalningsläge"...... REDAN?????

Ett problem till är att man kan inte justera hur ofta den ska rengöra... Ja den rengörs ungefär vart 30,e ark.. och då behandlar den såklart färgtonerna också fast det endast är svartvit utskrift inställda.. Detta medför givetvis att skrivaren förbrukar en massa dyra Färg-toner i för mig helt utan orsak.

 

I övrigt är den bra, den scannar bra och utskrifterna blir väldigt fina, men som sagt... Ovanstående grejer gör att jag har tröttnat på den och undrar om det finns något alternativ som är bättre...

En sak bara... LG och Samsungprodukter kommer inte in i mitt hus så andra märken är välkomna...

Krav är Multifunktion, (Scanner och kopiator), färg. och Nätverk och så snabb såklart..

 

Obs inga värstingmaskiner nu utan mellan 2-3000:- är min smärtgräns.

 

Tack på förhand om tipsen..

 

 

 

jag är absolut ingen expert på skrivare, men jag tror det är ogörligt svårt att hitta en skrivare som klarar den kapacitet du beskriver om 5-600 ark rätt snabbt, för den prislappen.

Det går att hitta jättefina skrivare för den summan som klarar alla de funktioner som du beskriver, det är eg bara kanske att välja någon utifrån lite googlande på bäst i test sidor, däremot klarar de inte skrivarhastigheten.

Då måste man nog gå upp några tusenlappar.

 

Själv köpte jag en Canon MG7150 bläckstråle för en tid sedan, den är "canon"bra, dvs kanonbra och supernöjd. Den har jag enbart för privat bruk när jag ställer höga krav på både utskrift, kopiering och scanning osv.

 

Däremot när jag skriver ut för min förening och då det handlar om 100tals utskrifter i färg eller svartvitt så tar jag skrivaren jag fått av min förening; en Brother 9840 CDW med lasertoner. Den skriver ut dubbelsidigt, snabbt och i färg eller svartvitt. Det är en spruta ut-maskin med andra ord. Nackdelen är de enormt dyra lasertonerna. Men jag har kapaciteten med den. Däremot inte samma finlir och höga kvalitet som med bläckstråleskrivaren.

 

Tror du måste gå upp i pris för att hitta någon som klarar ditt behov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara ett alternativ för dig att behålla din skrivare som du har idag, för scanner och färgutskrifter. Och så skaffar du en sv/v laserskrivare som bara är en sv/v laserskrivare och inget annat. Du får snabbare utskrifter för pengarna, för istället för att en sådan skrivare lägger ner pengar på scanner och färg, så har den en snabbare processor och mer minne. Finns många bra i prisklassen kring 1 000 - 1 500 kr.

ja, det är absolut ett bra alternativ, om man bara behöver skriva ut i svartvitt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har tidigare haft en billigare HP bläckstråle, men problemet var då att bläcket var dyrt och att dom inte räckte till mera än typ 400ark... Trots XL-förpackningar... Därför tänkte jag att det borde bli billigare med Laser... Och visst, om man bara kör svart skulle det bli det, men som jag beskrev så vill den rengöra stup i kvarten och då förbrukas en ansenlig mängd färg..

Sen är ett problem platsbrist,,, både jag och min fru har Kontoret hemma vilket gör att vi är riktigt trångbodda vid vår hörna...

 

Tack för förslagen, jag kommer överväga dom, men undrar samtidigt om någon vet mera om det tekniska, typ om alla skrivare vill rengöra utan att man ska kunna välja och justera efter eget behov?

Kiplon: Vet du vad priserna ligger på i toner för den Brothern du beskriver? Hur många utskrifter, samt kan man göra egna val? Nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den Brotherskrivare jag har http://www.brother.se/g3v1/g3.cfm/s_page/64510/s_level/23830/s_product/MFC9840CDWZW1 finns inte längre i Brothers sortiment, men det finns liknande. Efterföljare. Om man nu inte använder piratlasertoner så får man räkna med drygt 1000 kr för varje toner. och det går åt 4 st.

I skrivande stund kommer jag inte ihåg hur mycket jag får ut för varje omgång lasertoner. Men det går att ställa den i ekonomiläge. Men har ni trångt där skrivaren ska stå så ska ni nog undvika sådan som jag har. Det är en hemmakontorsskrivare men ändå väldigt klumpig och väldigt tung. Fördelen med den är ändå att jag snabbt kan skriva ut stora mängder.

Jag har min inkopplad i det trådlösa nätverket via TC så jag slipper sladdar och kan sitta och jobba var jag vill hemma, det är en stor fördel. Men att nätverksansluta skrivare är väl idag en självklarhet och det går att göra med alla på marknaden kanske.

 

När jag köpte den för föreningens räkning för några år sedan så blev jag rekommenderad Brothers skrivare, vet inte vilka märken man rekommenderar i dag. Men brother har funkat bra och de har en väldigt trevlig och bra support, vilket är otroligt värdefullt om det krånglar när det är som värst bråttom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag sitter med en HP Laserjet color MFP M175nw

För mig räcker den inte till riktigt så jag undrar om någon här vet någon lämplig som kan rekommenderas.

 

Mitt problem är: Jag måste ibland skriva ut en massa reklampapper, brukar vara 5-600 åt ggn... 99% av ggr i svartvit, men skrivaren är riktigt långsam, både att behandla informationen från masen, samt att skriva ut papper i sig.

En sida tar uppemot 20 sek, ibland längre tid.

Nu har jag skrivit ut ca 230 papper och den vill då gå in i "Avsvalningsläge"...... REDAN?????

Ett problem till är att man kan inte justera hur ofta den ska rengöra... Ja den rengörs ungefär vart 30,e ark.. och då behandlar den såklart färgtonerna också fast det endast är svartvit utskrift inställda.. Detta medför givetvis att skrivaren förbrukar en massa dyra Färg-toner i för mig helt utan orsak.

 

I övrigt är den bra, den scannar bra och utskrifterna blir väldigt fina, men som sagt... Ovanstående grejer gör att jag har tröttnat på den och undrar om det finns något alternativ som är bättre...

En sak bara... LG och Samsungprodukter kommer inte in i mitt hus så andra märken är välkomna...

Krav är Multifunktion, (Scanner och kopiator), färg. och Nätverk och så snabb såklart..

 

Obs inga värstingmaskiner nu utan mellan 2-3000:- är min smärtgräns.

 

Tack på förhand om tipsen..

 

 

 

Kan det vara så att du har ställt in utskriften på för hög kvalitet? Skrivaren du har ska klara 10 sidor/min. Prova att ändra utskriftkvaliteten och ev inställningen för papperskvalitet. När du köper ny skrivare kolla vilken hastighet den ska klara och vid vilken kvalitet detta gäller. Tänk även på tiden till första sidan skrivs ut om du ibland snabbt vill ha någon enstaka sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej - jag läser om HP serien 5520, 6520, 7520.

Är det någon i Forumet som har erfarenheter av någon av dem så är jag väldigt intresserad??!!

 

Med vänlig hälsning, Malte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...