Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ta bort malware?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har en hemsida som har stängts av one.com pga att jag har blivit utsatt för en malwareattack. Så klart så har jag ingen aning om hur det har gått till men jag har fått några saker som jag måste göra av one.com för att detta problem ska försvinna och de kan öppna sidan igen.

 

På rad ett står det: Ta bort malwaren hackaren har orsakat.

 

Hur tusan gör man det och var? Jag kommer inte in på min hemsida. Någon som kan tipsa mig om hur jag löser detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Jag har en hemsida som har stängts av one.com pga att jag har blivit utsatt för en malwareattack. Så klart så har jag ingen aning om hur det har gått till men jag har fått några saker som jag måste göra av one.com för att detta problem ska försvinna och de kan öppna sidan igen.

 

På rad ett står det: Ta bort malwaren hackaren har orsakat.

 

Hur tusan gör man det och var? Jag kommer inte in på min hemsida. Någon som kan tipsa mig om hur jag löser detta?

 

Det enkla sättet är väl att du först loggar in på ditt ftp-konto, kopierar alla filer till din lokala dator, för att sedan radera allt du har på one.com. Om du har något databasdrivet så loggar du in via phpmyadmin, tar en komplett backup på databasen till din lokala dator och sedan tömmer databasen på one.com.

Då är i alla fall den fulkod du fått inplanterad borta från one.com. Nästa steg är att gå igenom och rensa det som nu ligger på din lokala burk. Vad du ska göra beror ju helt på vad för slags applikationer du har använt och vilken fulkod du drabbats av. Wordpress? Forumprogram? E-handel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...