Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac 27" med 12 GB minne och 1TB får vit/rosa ränder på skärmen&#3


mickeva

Rekommendera Poster

Hej jag har ett problem som jag inte klarar av på egen hand. 2011 köpte jag min late 2009 - 27" imac som jag verkligen älskar, mycket bra data.

MEN helt plötsligt vill den inte starta. Så jag felsöker och det visade sig vara en error i Hårddisken, jag reparerade men det fungerade bara i safe mode läget. Nu installerade jag Mountain lion och den fungerade. Eftersom jag jobbar med resebyrå så måste jag ha lite windows hjälp och installerade VMware och det gick ju bra i 2 timmar.

Skärmen flötihop och datorn låste sig sen gick det inte igen att göra någonting. Nu installerar jag om os igen. VAd kan detta vara för fel?

Mjukvarefel eller hårdvarefel?

Snälla någon hjälp mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om din hårddisk är på väg att ge upp tyvärr @, samma sak hände mej fär läge sedan.

 

Lycka till!

 

Tom/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om din hårddisk är på väg att ge upp tyvärr @, samma sak hände mej fär läge sedan.

 

Lycka till!

 

Tom/

OK vart kan man köpa en hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen alla, är det någon som kan hjälpa mig att felsöka om det är hårddisken eller om det är skärmkortet? den start problemfritt i safemode läge med när jag startar upp normalt blir det bara en mörkgrå skärm. HELP! :unsure: väldigt väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett kasst grafikkort men en Service Provider lär väl kunna ge ett konkret svar efter diagnostisering av datorn.

Kan du starta datorn från recoverypartionen?

Partionera, formatera och installera om datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett kasst grafikkort men en Service Provider lär väl kunna ge ett konkret svar efter diagnostisering av datorn.

Kan du starta datorn från recoverypartionen?

Partionera, formatera och installera om datorn?

Ja det tror jag! ok tell me hur ska jag göra det? från safemode? eller CMD+R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tror jag! ok tell me hur ska jag göra det? från safemode? eller CMD+R

Via recoverypartionen, CMD+R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...