Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Nessie upptäckt på Apples kartor"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Givetvis är det Nessie... Ockhams rakkniv har varit slö i många kretsar i åratal.

Ja, det där är ett intressant fenomen där jag får intrycket av att det blivit värre med Internets intåg, där konspirationsteoretiker och Nessieförespråkare kan elda på varandra. För att citera Ulla Wallin "nobody's home".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det där är ett intressant fenomen där jag får intrycket av att det blivit värre med Internets intåg, där konspirationsteoretiker och Nessieförespråkare kan elda på varandra. För att citera Ulla Wallin "nobody's home".

Precis. Ett av de tyngsta "argumenten" är givetvis att observationen har skett i Loch Ness. För det är ju där odjuret finns...

 

Den enkla förklaringarna är givetvis helt dömda på förhand:

 

1. Fysikaliska: Vind, ström, gas, et cetera.

2. Någon som gör eller kontrollerar kartmaterial har haft det skôj. (De vet givetvis inget om Loch Ness och alla myter om det, och frestas naturligtvis inte heller att skoja till det...)

 

Närå! Det är Nessie! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser bilden ser det ut som en båt. Svallvågor åt sidorna, en propellerström bakåt, bogsvall framtill. Vad är så konstigt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser bilden ser det ut som en båt. Svallvågor åt sidorna, en propellerström bakåt, bogsvall framtill. Vad är så konstigt med det?

Var det 1'a jag tänkte på med... Lär väl oxå vara det mest troliga, med tanke på att Apple har slarvat bort föremål tidigare. ^_^

 

a49712f5.jpg

 

T ex ingen staty, men skuggan är kvar. (»»)

Är nog samma med båten. Båten borta med vågsvallet kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...