Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Facetime ringer upp, och bryts sedan


Pocahontas

Rekommendera Poster

Har ett knepigt problem, som jag inte riktigt vet när det började, då jag inte använder Facetime dagligen.

 

Nu har vi skaffat en pryl till i huset, en iPhone 5, och frugan ville testa Facetime.

Ringer barnbarnet som är en av dem vi kontaktar mest, och slår hans adress, signalen går fram, men bryts precis när han ska svara..

 

Provar då våra andra enheter, även min iMac som är den bästa att köra Facetime i..

Signalen går fram till mottagaren, sen bryts det..oavsett från vilken enhet vi använder..

Då testar vi att jag ringer upp frugans iPhone via hennes mailadress (Apple-ID) och det går fint att nå varann. Hon kan även nå mig på iPaden eller iMacen..

 

Sökte lite grann, och finner några som igår har samma fel på Apples forum..signalen går fram till mottagaren, som svarar, sedan bryts det..

 

Alldeles nyss testar jag att nå frugans iPhone via hennes mobilnummer, är ju det som ligger som standard, då blir det samma problem, hennes telefon ringer, men det bryts...

 

Så inom mitt nätverk går det bra, men inte när man vill nå externt...fattar inte varför..

 

Kan ju inte uppstått bara för att jag installerade hennes telefon igår, utan det är något annat..

Vet inte riktigt hur Facetime fungerar, men det går väl genom Apples servrar har jag förstått, kan inte ha med min ISP att göra (Telenor)

 

Funderar på och ringa Apple, nu när vi har fri support på hennes iPhone...

Två iPadar och en iMac kan ju inte fela samtidigt..hade det bara varit hennes iPhone så hade jag börjat titta på om Facetime är aktiverat riktigt osv..

 

Kommer ingen vart just nu, kanske inte det viktigaste problemet i världen...

 

Det jag läste idag

post-113-0-40736300-1397850054_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Har ett knepigt problem, som jag inte riktigt vet när det började, då jag inte använder Facetime dagligen.

 

 

 

Nu har vi skaffat en pryl till i huset, en iPhone 5, och frugan ville testa Facetime.

Ringer barnbarnet som är en av dem vi kontaktar mest, och slår hans adress, signalen går fram, men bryts precis när han ska svara..

 

Provar då våra andra enheter, även min iMac som är den bästa att köra Facetime i..

Signalen går fram till mottagaren, sen bryts det..oavsett från vilken enhet vi använder..

Då testar vi att jag ringer upp frugans iPhone via hennes mailadress (Apple-ID) och det går fint att nå varann. Hon kan även nå mig på iPaden eller iMacen..

 

Sökte lite grann, och finner några som igår har samma fel på Apples forum..signalen går fram till mottagaren, som svarar, sedan bryts det..

 

Alldeles nyss testar jag att nå frugans iPhone via hennes mobilnummer, är ju det som ligger som standard, då blir det samma problem, hennes telefon ringer, men det bryts...

 

Så inom mitt nätverk går det bra, men inte när man vill nå externt...fattar inte varför..

 

Kan ju inte uppstått bara för att jag installerade hennes telefon igår, utan det är något annat..

Vet inte riktigt hur Facetime fungerar, men det går väl genom Apples servrar har jag förstått, kan inte ha med min ISP att göra (Telenor)

 

Funderar på och ringa Apple, nu när vi har fri support på hennes iPhone...

Två iPadar och en iMac kan ju inte fela samtidigt..hade det bara varit hennes iPhone så hade jag börjat titta på om Facetime är aktiverat riktigt osv..

 

Kommer ingen vart just nu, kanske inte det viktigaste problemet i världen...

 

Det jag läste idag

Skärmavbild 2014-04-18 kl. 21.39.35.jpg

 

 

Kollat så att alla enheterna stödjer FaceTime över cellular och inte bara över wi-fi? Kan va det som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju funkat tidigare, innan iPhonen kom in i bilden, i flera år.

Stängde av iPhonen helt så den inte skulle störa de andra tre enheterna som fungerat tidigare. IMacen har fast förbindelse med routern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justera rubriken?

Tack, var nog lite trötter igår kväll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är löst, för våran del, inte fel på vare sig mitt nätverk eller de olika enheterna. Felet ligger hos min grabb och hans prylar, eller nätverk.

Varit hemma hos dem idag, och på vägen dit stannade vi på ett ställe och provade min iPad mini mot frugans iPhone, båda har Teliaabonnemang, och det blev blixtsnabb uppkoppling och kontakt via Facetime.

 

När vi sedan var hemma hos grabben, och inte inne på hans nätverk, så fungerade det inte, det ringer, men när man trycker på svara bryts det.

Han har två iPads och en iPhone..samma på alla.

 

När jag sedan kommer tillbaka hem, så testade jag en sak jag inte testade igår, stänga av Wifi på min iPad mini och sedan ringa frugans iPhone som är inomhus och då ligger mot vårt interna nätverk. Inga problem, fungerade. för säkerhets skull gick jag ut och bort några hundra meter, och det fungera lika fint.

 

Något är vajsing med grabbens nätverk, får be honom starta om sin router, och se om det löser problemet..

Får prova "facetima" mot någon annan, inte många i vänkretsen som använder Facetime, Skype tycks dominera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den här dök precis upp. Kan det vara nåt... :crossfingers:FaceTime Stuck on Connecting & Fails? Heres How to Fix in iOS & OS X

Felet löstes häromdagen efter att jag hittat artikeln om att felet berodde på att en licens löpt ut för Apple den 16 april, och som tvingade dem som kör på IOS 6 att uppdatera till IOS 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...