Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glömt lösenord, vågar inte starta om datorn...


swedenonline

Rekommendera Poster

swedenonline

Jag har tvingats börja använda min gamla Macbook när den nya havererade. Jag skulle vilja starta om den men vågar inte. Vet ej inloggningen och när jag försöker ändra i Systeminställningar så att den ska logga in sig automatiskt så måste man också använda lösenord för att ändra detta.

 

Ett moment 22 som säkert någon har ett tips och lösning på?

Glad påsk!

/Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du systemskivan kvar för datorn, så kan du starta från den och återställa ditt lösenord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swedenonline

Nej, tyvärr inte. Det är en gammal dator från 2008 som de senaste åren varit en reservdator hemma. Har inget kvar. Men jag har startat om den och det har fungerat bra tidigare. Men vad jag än testar nu när jag ska ändra inställningar så säger den att det är fel. Men som sagt, jag har startat om den många gånger och det gått bra.

 

Nu är jag sjukt beroende av en fungerande dator därför vågar jag inte. Kan det vara något annat den frågar om vid uppstart?

När jag nu ska skriva in lösenord så står det:
Lars Efternamn

Lösenord:

 

När jag loggar in har jag för mig det står:
lars.efternamn

Lösenord:

 

Kan det vara det som skiljer - så jag vågar starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du startat upp ett flertal ggr utan att du kommit i håg lösenordet kanske det bara är att trycka enter dvs inget lösenord alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swedenonline

Har du systemskivan kvar för datorn, så kan du starta från den och återställa ditt lösenord

 

Nej, tyvärr inte. Det är en gammal dator från 2008 som de senaste åren varit en reservdator hemma. Har inget kvar. Men jag har startat om den och det har fungerat bra tidigare. Men vad jag än testar nu när jag ska ändra inställningar så säger den att det är fel. Men som sagt, jag har startat om den många gånger och det gått bra.

Nu är jag sjukt beroende av en fungerande dator därför vågar jag inte. Kan det vara något annat den frågar om vid uppstart?

 

När jag nu ska skriva in lösenord så står det:

Lars Efternamn

Lösenord:

När jag loggar in har jag för mig det står:

lars.efternamn

Lösenord:

Kan det vara det som skiljer - så jag vågar starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swedenonline

Eftersom du startat upp ett flertal ggr utan att du kommit i håg lösenordet kanske det bara är att trycka enter dvs inget lösenord alls.

Ja, förmodligen obefogad oro, men varför kan jag då inte ändra systeminställningar för att jag har fel lösenord (eller namn)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...