Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail (Mac original) problem med att lägga till hotmail samt göra så at


Smegmer

Rekommendera Poster

Hej har 2 problem det ena är att när jag går in på min mail-inställningar-konton-fliken brevlådefunktioner och kryssar ur rutan visa anteckningar i inkorgen så kommer en ruta (efter jag tryckt spara) upp som det står: Ogiltig server för inkommande e-post, Fältet ”Server, inkommande e-post” får inte vara tomt.

 

och sen funkar det inte så kan inte kryssa ur rutan eller ändra något i det angivna fältet för där står det p02-imap.mail.me.com

 

vill jätte gärna vet hur man löser det här!!!

 

Fråga 2

 

Jag har lagt till min icloud mail och ett hotmail konto utan problem men jag har ett till hotmail konto som jag vill lägga till i mail tjänsten men det fungerar ej. först kommer det upp en ruta med texten mail kan inte bekräfta identitet hos hotmail.se-sen trycker jag anslut (ändå) å då kommer det upp att jag ska välja server för inkommande epost, POP, imap, exchange, exchange imap vad ska man välja ?? sen ska man välja server för inkommande epost vad ska man skriva i det fältet??

 

tackar i förväg för svar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem kan ha uppstått med e-postservern eller nätverket. Kontrollera inställningarna för kontot ”john_sandberg@hotmail.se” eller försök igen.
Servern svarade med ett fel: Anslutningen till servern ”imap-mail.outlook.com” via port 143 nådde en maxtidsgräns.
detta kommer upp när jag försöker så han hittar inte!
och har försökt med att ändra portar till alla olika nummer som står men får det ej att fungera ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Port 143?

Port 993 för inkommande och 587 för utgående stod det väl att du ska använda?

missade det Men nu e det löst! tack som fan för hjälpen!

du har ingen lösning på min andra fråga om att jag inte kan avmarkera så att mina anteckningar inte visas i inkorgen utan bara på antecknings fliken ?

 

mvh john

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...