Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Vad har hänt med min fläkt?


omegaman

Rekommendera Poster

Jag har en macbook pro retina från 2013, den blev ett år gammal i februari. Jag är jätte nöjd med allting men precis nu så började min fläkt låta. Precis som om något har fastnat i den. Jag läste lite på internet att datorn kan bli "skev" om man bär den med en hand, vilket jag har gjort. Men det kan lika gärna vara något som har fastnat i fläkten?

Jag hade datorn hemma och allting fungerade bra, men efter att jag vek ihop datorn och tog med mig den till jobbet så började fläkten låta så fort jag startade den. När jag stänger av datorn så här jag att ljudet avtar när fläkten saktar ner. Så jag är nästintill 100 på att det är fläkten. Men vad ska jag göra? Vågar jag öppna upp datorn själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara ta loss bottenplattan för att titta och se är inga problem men du måste ha rätt sorts skruvmejsel för att inte förstöra skruvarna.

 

http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Display+Late+2013+Teardown/18695

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara ta loss bottenplattan för att titta och se är inga problem men du måste ha rätt sorts skruvmejsel för att inte förstöra skruvarna.

 

http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Display+Late+2013+Teardown/18695

 

Jag har en tidig 2013 macbook pro 15 ". Men tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en tidig 2013 macbook pro 15 ". Men tack ändå.

Samma skruvar så det spelar ingen roll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu börjat låta mindre, jag vet inte om det är för att datorn inte jobbar lika hårt eller om det är något skit som inte sitter lika illa längre. Jag var inne till Digital In, de ville ha 595 kr för att gå in och titta på den för att sedan lämna ett kostnadsförslag. Jag gör nog det isåfall då jag tittade på guiden från ifixit som angav att det var svårt att göra något med fläkten.

 

Men skulle man kunna ta dammsugaren och försöka blåsa rent den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade liknande problem med pojkens mbpr 15" ,dom bytte fläkt,sedan var det löst,det ska täckas av garantin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...