Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iLife på äldre Mac med nyinstallerat Snow Leopard?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hjälper en kollega med sin gamla Macbook 2.1 som fått nytt liv.

 

Uppgraderade till Snow Leopard på helt ny hårddisk men funderar på hur vi får in iLife programmen som han hade tidigare - Garage Band, iPhoto etc. Klickar man på dem i Appstore får man meddelande om att de kräver Mavericks. Och de följde inte med på den fristående Snow Leopard skivan vi installerade från.

 

Hur löser man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställer från backup eller letar fram en DVD med iLife '09 någonstans. iLife har aldrig varit en del av operativsystemet, men har däremot följt med nya datorer. Med datorn fanns två grå skivor, på en av dem ligger den urgamla versionen av iLife som följde med hans burk som "additional install" (om jag kommer ihåg korrekt), men den är knappast speciellt aktuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är en clean install och ingen gammal backup som lämpar sig för återställning. Blir till att hitta en skiva då. Jag har ju det i mina gömmor någonstans, som följde med min gamla MPB som levererades med 10.6.

 

Går det att få hem uppdateringar på de programmen fortfarande eller får man köra i "befintligt skick"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en clean install och ingen gammal backup som lämpar sig för återställning. Blir till att hitta en skiva då. Jag har ju det i mina gömmor någonstans, som följde med min gamla MPB som levererades med 10.6.

 

Går det att få hem uppdateringar på de programmen fortfarande eller får man köra i "befintligt skick"?

Uppdateringarna ligger på Apples hemsida. Om de går att få hem via programuppdateringen vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan få de senaste uppdateringarna av de versioner som de äldre programmen är, men nyare versioner är bara tillgängliga via köp - såvida man inte installerar Mavericks, då finns sensate versionerna av iLife tillgängligt också fritt, men de förutsätter Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ok, men då ser det ju hoppfullt ut ändå.

 

Tackar för hjälpen Svolder och Raphael!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...