Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstig enhet på min dator


imbranato

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag är okunnigt på detta så jag måste få höra från er först.

Jag köpte min Imac för ett par dagar sen och den enda jag hann att göra var att surfa lite och installera Airdroid för att synka min telefon, men hade aldrig sett det här som visas på bilden var från och med början. Frågan är hur hamnade den dit och hur får jag bort den.

Jag pratar om den delat bla bla bla, som går inte att anslutas även om jag försöker. Var kom den från?

Jag lägger en bild och tackar för era tips.

post-39565-0-71854300-1397598986_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade rubriken då "Konstig" är bara konstigt.

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack

Men alltså, menar ni att min dator har redan använts?

för att jag har inte gjort något annat än stoppa in en usb minne som ni ser. Men skrivare? eller något annat som jag misstänkte?

I alla fall gick det inte att VISA INFO som ni rekommenderade.

Betyder detta att någon lagt sina händer på dator innan jag köpte den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack

Men alltså, menar ni att min dator har redan använts?

för att jag har inte gjort något annat än stoppa in en usb minne som ni ser. Men skrivare? eller något annat som jag misstänkte?

I alla fall gick det inte att VISA INFO som ni rekommenderade.

Betyder detta att någon lagt sina händer på dator innan jag köpte den?

Inte alls nödvändigt. Det kan betyda att det finns en trådlös skrivare i omgivningen som datorn identifierar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uyyy

Tack

del låter vettig, jag ska prova med att slå av bluetooth och wifi så fort jag är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara din router. Om du exempelvis har ett ADSL-modem så hamnar det under Delat. Under Delat hamnar det som finns på nätverket. Det kan vara routers, skrivare, andra datorer och så vidare. Det innebär inte automatiskt att man har åtkomst till dem och kan härja hursomhelst, det handlar bara om att de syns på nätverket.

Om man har en bredbandskoppling i en fastighet där det är samma bredbands-nätverk för hela fastigheten, så är det rätt vanligt att man kan se flera routers under Delat, de som finns i fastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...