Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med iCloud


Applehatarmig

Rekommendera Poster

Applehatarmig

Tjena alla macfantaster! Har lite problem med min iPhone 4s som jag skulle vilja ha lite hjälp med.

Jag skulle säkerhetskopiera min telefon sedan återställa den, problem är att när jag har återställt telefonen så kräver den ett iCloud login som jag tyvärr inte sitter med i hand just nu.

Min fråga är hur man ska komma förbi denna ruta för den ber mig skriva in mitt Apple-ID som tyvärr inte godkänns, står ungefär såhär

 

"Den här mailen kan inte användas för att låsa upp denna iPhone"

 

Har försökt hittat något sätt att prata med apples live support men det ska tydligen kosta av någon dum anledning, tack på förhand // Okunnig användare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applehatarmig

Du måste skriva in det Apple-ID och lösenord du använde i telefonen när du aktiverade "Hitta min iPhone"

http://support.apple.com/kb/PH13695?viewlocale=sv_SE

Det är ju samma inloggningsuppgifter som iCloud kontot vilket är det jag inte kommer ihåg / har nedskrivet, det jag måste komma runt på något sätt eller hitta ett ställe där jag kan få information om vilken mail jag använde, det skulle underlättade sökandet på lösenordet ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Support är gratis i 90 dagar vid inköp av ny utrustning, därefter kostar det om man inte har köpt AppleCare. I AppleCare ingår support i tre år.

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord till iCloud eller Apple ID så kan du återställa det, det skickas då till den e-post som du har kopplad till ditt Apple ID.

http://support.apple.com/kb/HT5787

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applehatarmig

Apple Support är gratis i 90 dagar vid inköp av ny utrustning, därefter kostar det om man inte har köpt AppleCare. I AppleCare ingår support i tre år.

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord till iCloud eller Apple ID så kan du återställa det, det skickas då till den e-post som du har kopplad till ditt Apple ID.

http://support.apple.com/kb/HT5787

 

Det förklarar varför supporten inte är gratis!

Dock är det lite mer komplicerat med återställning av lösenord då mitt iCloud och mitt Apple ID är två olika konton, och tydligen finns det inget sätt att ändra lösenordet på sitt iCloud konto :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förklarar varför supporten inte är gratis!

Dock är det lite mer komplicerat med återställning av lösenord då mitt iCloud och mitt Apple ID är två olika konton, och tydligen finns det inget sätt att ändra lösenordet på sitt iCloud konto :/

 

Och hur gick det till att du har två konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applehatarmig

 

Och hur gick det till att du har två konton?

Antar att jag då har 2 Apple-ID'n, Anledningen till att allt är så krångligt är att jag fick telefonen för något år sen av en familjemedlem och då gav han mig Apple ID och iCloud uppgifter för jag var helt ny med iphones / macs osv, men har pratat med han och han kan inte komma på vad det är för mail. Ska ta en rundtur i huset och se om det står på någon lapp, är lite desperat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

om personen i fråga gav dig sin apple id, så kan det vara så att han använder den fortfarande.

Då kan han gå in på iCloud.com och logga in med apple id och ta bort din telefon från detta konto

då ska det inte vara några problem att aktivera den.

Funktionen är till för att stöld säkra telefonen och göra den till en pappersvikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...