Mons Postad 15 april, 2014 Share Postad 15 april, 2014 Jag hjälpte en god vän som hade lite oordning med flera mailkonton och glömda lösenord. Vi skapade då ett nytt Gmail-konto. Sedan gick vi in på hemsidan "Hantera Apple-ID" och ändrade till den nya mailadressen. Sen ändrade vi lösenordet. Nu går det fint att logga in med de nya uppgifterna på "Hantera Apple-ID". Problemet är att iPaden håller fast vid de gamla uppgifterna och det går alltså inte att göra backup mot iCloud eller installera appar. Hur löser vi detta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gojlos Postad 15 april, 2014 Share Postad 15 april, 2014 Antar att du får gå in i inställningarna, iCloud, radera konto och logga in med de nya uppgifterna. Kanske även logga ut från iTunes via inställningar, iTunes och App Store. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 15 april, 2014 Författare Share Postad 15 april, 2014 Antar att du får gå in i inställningarna, iCloud, radera konto och logga in med de nya uppgifterna. Kanske även logga ut från iTunes via inställningar, iTunes och App Store. Vi gjorde som du föreslog på paddan men kan inte radera kontot. Paddan vill stänga av "Hitta min iPad" och då med det gamla Apple-ID:t Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 15 april, 2014 Share Postad 15 april, 2014 Vi gjorde som du föreslog på paddan men kan inte radera kontot. Paddan vill stänga av "Hitta min iPad" och då med det gamla Apple-ID:t Har du aktiverat Hitta min iPad med ett AppleID måste du även låsa upp den med samma ID. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 15 april, 2014 Share Postad 15 april, 2014 Testa att stänga av iPaden och vänta en kvart. Logga in på www.icloud.com och klicka på "Find my iPhone" och se om du kan ta bort iPaden ur listan över spårbara enheter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 16 april, 2014 Författare Share Postad 16 april, 2014 Har du aktiverat Hitta min iPad med ett AppleID måste du även låsa upp den med samma ID. Det är ju egentligen samma ID bara det att vi bytt mailadress och lösenord. Är paddan obrukbar nu då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 16 april, 2014 Författare Share Postad 16 april, 2014 Testa att stänga av iPaden och vänta en kvart. Logga in på www.icloud.com och klicka på "Find my iPhone" och se om du kan ta bort iPaden ur listan över spårbara enheter. När vi gör det kommer vi bara in med de nya uppgifterna och då hittas inga enheter... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 16 april, 2014 Share Postad 16 april, 2014 Verkar snarare att ni skapat ett nytt Apple-ID istället för att ändra ett befintligt men i första inlägget låter det ju som att ni hade koll på läget när ni ändrade det befintliga Apple-ID. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 16 april, 2014 Författare Share Postad 16 april, 2014 Verkar snarare att ni skapat ett nytt Apple-ID istället för att ändra ett befintligt men i första inlägget låter det ju som att ni hade koll på läget när ni ändrade det befintliga Apple-ID. Vi ändrade det befintliga enligt de anvisningar vi hittade på "Hantera ditt Apple-ID" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.