Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Polariserad iMacskärm?


tomasason

Rekommendera Poster

En onödig lyxfråga kanske, men jag har en äldre iMac 21", och en ny iMac 27". Och när jag tittar på 27" macen med polaroidglasögon så kan jag se skärmbilden, men inte 21" macens skärmbild, utan får vrida huvudet 90° för att se skärmen där. (Och tvärtom) Är det något Apple kommit på senare tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla LCD-skärmar är polariserade.

 

Vad händer om du vrider huvudet 90 grader vid 27-tummaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla LCD-skärmar är polariserade.

 

Vad händer om du vrider huvudet 90 grader vid 27-tummaren?

Det är tvärtom i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla LCD-skärmar är polariserade.

 

Vad händer om du vrider huvudet 90 grader vid 27-tummaren?

21- tummaren kanske är felpolariserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget "rätt" eller "fel". Det är inte meningen att man ska ha polariserande solglasögon alls. Allting får fel färg och (särskilt) halvtoner blir för mörka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget "rätt" eller "fel". Det är inte meningen att man ska ha polariserande solglasögon alls. Allting får fel färg och (särskilt) halvtoner blir för mörka.

Jag upptäckte det därför att jag har opererat mig för starr och tillfälligt använder solglasögon. Den nyare macen kan jag ju använda nu, som sagt en lyxfråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår.

 

Du ska kanske skaffa ett par icke-polariserande solglasögon för datorbruk. Det brukar ibland vara problem med bankomater, p-automater och annat med polariserande glasögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår.

 

Du ska kanske skaffa ett par icke-polariserande solglasögon för datorbruk. Det brukar ibland vara problem med bankomater, p-automater och annat med polariserande glasögon.

Det är egentligen inget problem för mig, utan jag bara undrade om det är något som Apple märkt och ändrat sedan. En liten fundering jag hade bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Gick in från trädgården med polariserande solglasögon och jag kan konstatera att:

På iMac 24 tum, först aluminiummodellen så är bilden svart när huvudet är rakt.

På MacBook Pro 2010 (eller 11) så är bilden svart när jag vrider huvudet 45 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...