Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Youtube hackar i safari


Landberg

Rekommendera Poster

Igår började youtube bete sig mycket märkligt. Bilden hackar men går ändå framåt utan att ljudet påverkas. Det ser nästan ut som en dålig effekt. Det händer bara i safari och bara med youtube. Vimeo och andra videosidor funkar kanon. Jag uppdaterade safari men problemet kvarstår.

 

Jag sitter på en 6 månader gammal MBA, maxad. Internetuppkopplingen är snabb och stabil.

 

Någon som vart med om något liknande och vet hur jag får bort det? Irriterande att behöva gå till chrome varje gång jag hittar något klipp jag vill se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste det! Hittade en inställning som ändrar spelare till html5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där! Var bara tvungen att registrerar mig här eftersom jag också fått problem med youtube och detta "hacket" i videos.

 

Ja, det hjälpte att aktivera "använd HTML5 när det är möjligt", Men äldre klipp kör fortfarande flash player och problemet kvarstår...

 

Finns det något annat som skulle lösa detta?

 

Mvh,

Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, testa Google Chrome, den har en egen flash-plugin. En del får problem med Safari/flash, medan andra har det tvärtom, de har bara problem med Chrome. Exakt varför vet vi ännu inte, det kom flashuppgraderingar rätt nyss, och hur de funkar med respektive OS är svårt att överblicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det börjat igen. Det funkade klockrent igår men nu idag så har det återigen börjat. Jättekonstigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...