Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur stoppa uppmaning att "uppgradera" Mac OS X?


Telly82

Rekommendera Poster

post-11001-0-71198900-1397305508.png

 

Titt som tätt blir jag uppmanad att "uppgradera" till Mavericks.

Hur stoppar jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar->Programuppdatering bocka ur "Leta efter uppdateringar automatiskt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm....

Jag är rätt säker på att du kan högerklicka på uppdateringen och välja "dölj" eller något sådant. Själv kör jag senaste av allt så jag kan inte kolla, men jag tror det är så det skall funka. Eller också uppgraderar du och njuter av att ligga i framkant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv ML,men har inte fått den uppmaningen konstigt nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du uppgraderar till Mavericks. :devil:

Jag trodde nog den uppmaningen skulle komma. :)

Nej, jag vill kunna köra PowerPC-program, så 10.6.8 är den sista versionen.

 

Systeminställningar->Programuppdatering bocka ur "Leta efter uppdateringar automatiskt"

 

 

Hmmmm....

Jag är rätt säker på att du kan högerklicka på uppdateringen och välja "dölj" eller något sådant. Själv kör jag senaste av allt så jag kan inte kolla, men jag tror det är så det skall funka. Eller också uppgraderar du och njuter av att ligga i framkant :)

Det ser inte ut som den vanliga "Programuppdateringen" heller. Och där finns ingenting.

post-11001-0-00587900-1397307922.png

 

Symbolen i (första) meddelandet ser ut som App Store, men där hittar jag inga inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du klickar på "Detaljer"?

Det har jag inte vågat. :)

Jag kollar det nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte vågat. :)

Jag kollar det nästa gång.

Okej. Det står ju inte installera i alla fall. Kanske får du en ruta där du kan bocka i att du inte vill bli påmind mer...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde nog den uppmaningen skulle komma. :)

Nej, jag vill kunna köra PowerPC-program, så 10.6.8 är den sista versionen.

 

 

 

Det ser inte ut som den vanliga "Programuppdateringen" heller. Och där finns ingenting.

attachicon.gifSkärmavbild 2014-04-12 kl. 15.02.42.png

 

Symbolen i (första) meddelandet ser ut som App Store, men där hittar jag inga inställningar.

 

Varför inte köra Mavericks och 10.6.8 i en virtuell maskin? Eller tvärtom!

Måste säga att jag beundrar er som klarar av att låta bli att uppdatera, själv är jag alldeles för nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte köra Mavericks och 10.6.8 i en virtuell maskin? Eller tvärtom!

Måste säga att jag beundrar er som klarar av att låta bli att uppdatera, själv är jag alldeles för nyfiken.

 

Det kallas för bakåtsträvare :)

Alltid någon som hävdar att det är bättre förr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas för bakåtsträvare :)

Alltid någon som hävdar att det är bättre förr

Det var bättre på varvets tid. (inarbetat talesätt i Landskrona)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köra Mavericks och 10.6.8 i en virtuell maskin? Eller tvärtom!

Måste säga att jag beundrar er som klarar av att låta bli att uppdatera, själv är jag alldeles för nyfiken.

Jag tror inte det går att installera 10.6 i en virtuell maskin. Det skulle vara kul att veta om någon testat... Eller om jag testar själv...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte köra Mavericks och 10.6.8 i en virtuell maskin?

Jag har inget behov av att köra Mavericks. Jag har behov av att köra 10.6.8. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-11001-0-11691600-1397374016_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget behov av att köra Mavericks. Jag har behov av att köra 10.6.8. :)

Samtidigt kommer du inte att kunna byta dator när din nuvarande ger upp. Det är väl ändå bättre att försöka hålla sig rimligt aktuell. Den ekonomiska livslängden för en dator är mellan tre och fem år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kallas för bakåtsträvare :)

Alltid någon som hävdar att det är bättre förr

Nja, det är trots allt så att Apple har varit ganska dåliga på kompatibilitet bakåt på senare år. Varje uppgradering har lett till en massa problem och kostnader för uppdateringar av sådant som egentligen fungerar bra. Jag uppdaterar i och för sig, men inte först undersöka noggrant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt kommer du inte att kunna byta dator när din nuvarande ger upp. Det är väl ändå bättre att försöka hålla sig rimligt aktuell. Den ekonomiska livslängden för en dator är mellan tre och fem år...

Jo, jag vet.

 

Det är främst register i AppleWorks som jag behöver. Jag köpte Bento månaden innan det meddelades att Bento läggs ner. Suck.

 

Och så är det lämpligt att ha samma version hemma som på jobbet. Där kan vi inte heller köra senare än 10.6.8 för att kunna stödja våra kunder som kör både 10.4 och 10.5. Somliga till och med på PowerPC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är trots allt så att Apple har varit ganska dåliga på kompatibilitet bakåt på senare år. Varje uppgradering har lett till en massa problem och kostnader för uppdateringar av sådant som egentligen fungerar bra. Jag uppdaterar i och för sig, men inte först undersöka noggrant.

Apple har, enligt mitt förmenande, alltid struntat i bakåtkompatibilitet. Efter tre år är det inte intressant att upprätthålla längre ur företagets perspektiv, och så har det varit sedan jag började använda deras produkter för snart trettio år sedan. Om något funkar längre är det bonus. För oss användare är det, nu som alltid, ett problem som kostar extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är trots allt så att Apple har varit ganska dåliga på kompatibilitet bakåt på senare år. Varje uppgradering har lett till en massa problem och kostnader för uppdateringar av sådant som egentligen fungerar bra. Jag uppdaterar i och för sig, men inte först undersöka noggrant.

 

Utvecklingen går framåt. Det går inte att stå kvar i gamla fotspår och speciellt inte att Apple ska supporta gamla PPC-program.

 

Man får helt enkelt anpassa sig för varken jag eller någon annan här vet kostnaden att bibehålla bakåtkompabilitet. Det är då garanterat inte billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är främst register i AppleWorks som jag behöver. Jag köpte Bento månaden innan det meddelades att Bento läggs ner. Suck.

Jamen, har du kollat på databasmodulen i NeoOffice/OpenOffice/LibreOffice? Den kan allt som databasen i AW kunde och mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, har du kollat på databasmodulen i NeoOffice/OpenOffice/LibreOffice? Den kan allt som databasen i AW kunde och mycket mer.

Fördelen med Bento var att den fanns för iPhone också. Jag ville ha en del av mina register med mig. Exempelvis bokregistret, för jag har köpt på mig dubletter av böcker av misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vad händer om du klickar på "Detaljer"?

Då hamnar jag i "App Store"

post-11001-0-06257800-1398710300_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...