Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteritid helkass


Mediaquestion

Rekommendera Poster

Mediaquestion

Ja, mitt batteri räckte knappt en halv dag och telefonen blev väldigt varm. Blev väldigt besviken på nya luren som skulle vara så bra. Men som sagt, nu är jag helnöjd med densamma. Kanske är det värt att upprepa samma metod en gång per månad eller så.

 

Låter kanon, ska testa så snart luren laddat klart! :-) Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Så det kan inte vara en iOS bugg i ver 7.1? Helt omöjligt?

Inte helt omöjligt men i högsta grad osannolikt att två lurar hos samma person får samma symptom.

Bugg i iOS skulle innebära att alla drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista dagarna så har min 4S dragit ur batteriet på nolltid. När jag tog upp telefonen ur fickan så lyste också blixten trots att jag inte hade kameran igång. Finns det något sätt att "tända" blixten på och som jag inte hade en aning om?

Telefonen var också väldigt varm.

Så stängde jag ner varenda app och idag så har jag lite drygt 80% batteri kvar, efter att ha haft telefonen igång hela dagen.

 

Så bäst är att då och då dubbelklicka på hemknappen så att alla öppna appar kan stängas.

 

Generellt så är det väl så att appar som hela tiden uppdaterar något, exv var man befinner sig, drar väldigt mycket batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ficklampan du tänt?

hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via Control Center som du kan dra upp från låsskärmen?

ja, jäsiken!

Det hade jag inte en aaaaaaaaning om!

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som retar mig så på den där "gardinen" som man drar upp nerifrån. Nästan varje gång jag ska öppna telefon genom att svepa i sidled så kommer jag istället åt gardinen, och den första funktionen jag då av misstag stänger av är bluteoothen och därmed kopplingen till öronsnäckan.

Har inte undersökt saken, men går det att stänga av/koppla bort gardinfunktionen kanske?

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som retar mig så på den där "gardinen" som man drar upp nerifrån. Nästan varje gång jag ska öppna telefon genom att svepa i sidled så kommer jag istället åt gardinen, och den första funktionen jag då av misstag stänger av är bluteoothen och därmed kopplingen till öronsnäckan.

Har inte undersökt saken, men går det att stänga av/koppla bort gardinfunktionen kanske?

:fundersam:

 

Nej inte helt men inifrån appar och från låst skräm.

Det står klart och tydligt i Inställningarna.

 

Alltså du har märkt att det kommer upp en "gardin" ibland och bara blivit irriterad över den istället för att ta reda på vad det är????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej inte helt men inifrån appar och från låst skräm.

Det står klart och tydligt i Inställningarna.

 

Alltså du har märkt att det kommer upp en "gardin" ibland och bara blivit irriterad över den istället för att ta reda på vad det är????

nej, så illa är det inte. Har koll på det mesta i telefon.

 

Men det här med ficklampan visste jag faktiskt inte. och det tycker jag var en positiv överraskning.

Jag inbillar mig att jag har rätt full koll på alla inställningar hit och dit.

Däremot har jag lite svårt över funktioner som mest är lull-lull. Och den här rullgardinen nerifrån tycker jag inte är så genomtänkt anpassad då jag hela tiden får upp den av misstag. vissa funktioner i den använder jag dock, men jag har inte i övrigt orienterat mig där annat än väldigt översiktligt faktiskt.

Jag har inget emot själva möjligheten att dra upp en gardin med ytterligare funktioner, utan det är hur man gör för att få upp den som jag retar mig på.

 

Dock retar jag mig mer på iOS- kalendern :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, så illa är det inte. Har koll på det mesta i telefon.

 

Men det här med ficklampan visste jag faktiskt inte. och det tycker jag var en positiv överraskning.

Jag inbillar mig att jag har rätt full koll på alla inställningar hit och dit.

Däremot har jag lite svårt över funktioner som mest är lull-lull. Och den här rullgardinen nerifrån tycker jag inte är så genomtänkt anpassad då jag hela tiden får upp den av misstag. vissa funktioner i den använder jag dock, men jag har inte i övrigt orienterat mig där annat än väldigt översiktligt faktiskt.

Jag har inget emot själva möjligheten att dra upp en gardin med ytterligare funktioner, utan det är hur man gör för att få upp den som jag retar mig på.

 

Dock retar jag mig mer på iOS- kalendern :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::hihihi:

 

 

Sen funktionen kom tillbaka i kalendern att man kan se dagens händelser utan att expandera,gå in i,dagen så kan jag inte förstå vad det är med kalendern som är så dåligt?

 

Det går inte att få upp kontrollcenter om man inte drar nerifrån och upp likväl som att det inte går att låsa upp telefonen genom att dra på något annat sätt än från sidan.

Får man upp den ena eller den andra av misstag så drar man snett eller helt enkelt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook appen är en riktig batteritjuv. Så fort jag drar igång appen så känner man att telefonen (4s IOS 7.1) blir varm och man kan se hur batteriprocenten börjar ticka ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med iOS 7.1.1 kom så ominstallerade jag min 5:a (via iTunes) och förutom över 1gb mer i minne så har batteritiden blivit bättre upplever jag.

Sen har jag stängt av en del platstjänster (bl.a. Facebook) som även det gör att den drar mindre batteri. Jag är nöjd med mitt batteri på min telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...