Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla iPhone till USB i bilen, få ljud ut?


carlsson

Rekommendera Poster

Jag har en lånebil under några månader, en Ford Focus '11.

 

Denna har en USB-ingång i handskfacket, men saknar 3,5 mm-plugg.

 

Jag kan ladda iPhone via USB:n, men jag får inte ut något ljud till stereon. Däremot så säger stereon "Extern enhet kopplad till AUX".

 

Någon som vet om detta ska funka eller inte? Om ljudet ska ut via USB krävs kanske nån form av "Certified for iPhone" eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det USB på en iPhone????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i ena änden av kabeln.

 

Det är f ö en iPhone 4S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i ena änden av kabeln.

 

Det är f ö en iPhone 4S.

 

Skriv det då för det var en väldigt luddig felbeskrivning :)

 

Du får konsultera handboken på bilen helt enkelt för det varierar från bill till bil hur det fungerar.

På min stereo har jag ett iPod läge och då kan jag få ljud genom USB-ingången och samtidigt ladda.

Du berättar inte om du verkligen har testat och det inte kommer något ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill väl egentligen mest veta om jag ska lägga ner tvåhundra timmar på att få det att funka, eller om det är lönlöst. Googlar man får man som vanligt några tusen olika svar...

 

Jag har kollat handbok. Jag har testat allt normalt man kan testa. Det finns inget iPod/iPhone-läge.

 

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill väl egentligen mest veta om jag ska lägga ner tvåhundra timmar på att få det att funka, eller om det är lönlöst. Googlar man får man som vanligt några tusen olika svar...

 

Jag har kollat handbok. Jag har testat allt normalt man kan testa. Det finns inget iPod/iPhone-läge.

 

Tack ändå!

 

Om det inte är byggt för att fungera så kvittar det hur många timmar du lägger ner.

 

Kan du inte parkoppla den med blåtand och få ljud den vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det inte är byggt för att fungera så kvittar det hur många timmar du lägger ner.

 

Kan du inte parkoppla den med blåtand och få ljud den vägen?

 

Det är ju det jag vill veta om det ska/kan funka. Det kanske finns nån annan människa med en Ford och en iPhone som känner igen problemet och har hittat en lösning. Typ firmware eller nåt.

Ibland har man ju tur... ;)

 

Stereon har ingen bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ju en helt klar fråga. Luddig ??

Nej den var inte kristallklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...