Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Facetime samtal ringer i flera enheter trots olika Apple ID


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Förstår inte riktigt hur detta går till, men någon kanske kan förklara.

 

Jag har en iPad och en iPhone. iPaden används av lillpajken, och iPhonen är min. Den enda gemensamma nämnaren mellan dessa är att jag använder samma Apple-ID till Appstore på båda enheterna. I övrigt så används egna Apple-ID, till t.ex. iCloud och Facetime.

 

Det som händer är följande. Min mor ringer ett Facetime samtal för att prata med sitt barnbarn, och det ringer både i grabbens iPad och min iPhone. Jag har kontrollerat vilka telefonnummer och Apple-ID som står under inställningarna för Facetime i respektive enhet och de stämmer. Mitt telefonnummer och Apple-ID i min iPhone, och grabbens Apple-ID i iPaden.

 

Av nyfikenhet försökte jag få ur min mor vilket nummer eller Apple ID hon egentligen ringer, men det är lönlöst. Hon säger att hon klickar på kontakten i adressboken. Att få mer info ur henne är lika sannolikt som att jag lyckas lära grannens bordercollie att byta hårddisk i en Macbook Air. Men egentligen spelar det ingen roll vem hon egentligen ringer till tänker jag, eftersom det ändå bara ska ringa i en enhet. Eller?

 

Kan det vara så tokigt att hon har både mitt telefonnummer och grabbens Apple-ID inlagt under samma kontakt? Går det? Och skulle det förklara varför det ringer i båda enheterna?

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Så var det. Mor har knött in alla möjliga nummer och e-mail adresser under samma namn i adressboken. Så då ringer det ju lite här och där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...