Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det går verkligen inte att byta till en egen ringsignal i iPhone 5s?


Frupralin

Rekommendera Poster

Hej,

 

Söker här i forumet men hittar ingen lösning, men heller inte något bekräftande att det inte GÅR att ändra till en egen ringsignal i iPhone 5s?

 

Någon som vet? Går det att ordna?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Har du möjligtvis din iPhone kopplad och synkad med en dator - är det i min åsikt väldigt enkelt att fixa!

 

Ladda ner programmet "Fission" till din Mac, detta är ett gratisprogram som är till för att editera ljudfiler. I detta program kan du nämligen även klippa och klistra i vilken låt du vill som du har på din dator. Och när du känner att du är klar - exportera direkt till iTunes som en ringsignal till din iPhone.

 

Bifogar länk nedan...

 

http://fission.en.softonic.com/mac

 

När detta sen är klart så väljer du helt enkelt att synkronisera ringsignalen till din iPhone inne i iTunes under fliken "Signaler".

 

Och POFF, nu finns den att välja som signal inne i din iPhones inställningar.

 

Lycka till!

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd istället ett program som heter iToner 3 i Mac Appstore. Du öppnar programmet, pluggar in din mobil och drar bara över den musik eller ljud du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar! Jag började pilla med detta för en tid sen, men gav upp i vild frustration då jag inte lyckades. Jag har en ringsignal ordnad sedan min gamla iPhone 4. Ett intro till en låt. Den ligger i min iTunes. Men trots synkning mellan dator och iPhone 5s så hamnar den inte i telefonens lista över ringsignaler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar! Jag började pilla med detta för en tid sen, men gav upp i vild frustration då jag inte lyckades. Jag har en ringsignal ordnad sedan min gamla iPhone 4. Ett intro till en låt. Den ligger i min iTunes. Men trots synkning mellan dator och iPhone 5s så hamnar den inte i telefonens lista över ringsignaler?

Ligger den i ”Signaler”?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger den i ”Signaler”?

Oops, nej den ligger visst under "Musik"! Hur sjutton får jag den till "Signaler"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har den i formatet AAC(.m4a) så lägg en kopia av den på Skrivbordet, ändra filtillägget till .m4r, radera den ursprunglige filen i iTunes och öppna den ”nya” på Skrivbordet med iTunes (Lägg till i iTunes). Då hamnar den som ringsignal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om du har den i formatet AAC(.m4a) så lägg en kopia av den på Skrivbordet, ändra filtillägget till .m4r, radera den ursprunglige filen i iTunes och öppna den ”nya” på Skrivbordet med iTunes (Lägg till i iTunes). Då hamnar den som ringsignal.

Funkar tyvärr inte..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som inte funkar? Hamnar den inte rätt?

Jag har sparat låten som .m4a, raderat originalfilen i iTunes. Öppnar .m4a-filen från skrivbordet med iTunes, men den hamnar inte under "Signaler" i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har du inte ändrat filändelsen till .m4r?

Stön, förlåt. Jo, .m4r såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna inte filen med iTunes utan välj att importera den manuellt.

Av någon konstigt anledning fungerar det inte för mig att klicka på filen då hamnar den under musik fast det är rätt fil-ändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Som jag nämnt innan.

Använd Fission för detta istället, då den fixar allt flyttande och klippande till dig istället för ovanstående importerings problem till iTunes...

 

http://fission.en.softonic.com/mac

 

 

Just Sayin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt innan.

Använd Fission för detta istället, då den fixar allt flyttande och klippande till dig istället för ovanstående importerings problem till iTunes...

 

http://fission.en.softonic.com/mac

 

 

Just Sayin.

Laddat hem Fission, lagt in ljudfilen, väljer Save As och .. kommer inte vidare om jag inte betalar en massa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddat hem Fission, lagt in ljudfilen, väljer Save As och .. kommer inte vidare om jag inte betalar en massa?

Du kan prova med Adapter istället. Den har aldrig krånglat för mig. Är snabb och smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova med Adapter istället. Den har aldrig krånglat för mig. Är snabb och smidig.

Laddat hem. Konverterat filen. Sen då? Synkat telefonen med iTunes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har samma problem med at inte få mina gamla ringsignaler att funka på min nya iphone5s. men i mitt fall så finns alla signaler i itunes under fliken signaler, i bockade och allt! Tryckt på synkronisera och utför men dom hamnar inte på telefonen ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...