Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudproblem (Macbook Air)


riddare555

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ljudproblem med min macbook air, det kmr inget ljud varken från inbyggda högtalare eller hörlurar. Innan min laddning gick slut fungerade ljudet perfekt, när den slockna ladda jag den igen så pröva jag ljudet, det kom inget fram. Jag gick in i Systeminställningar > Ljud > Ljud ut, så kom fram detta

 

post-75147-0-55977500-1396277129_thumb.png

 

Någon som har någon aning hur man fixar detta?

 

Tacksam för hjälp och svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Verktygsprogram, kolla om du har Ljud-/MIDI-inställningar där och hur de ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NpbXgqL.png

 

dDEWJ3e.png

 

Här är mer bilder, jag förstår inget på sånt här.

 

Tacksam för hjälp och svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade det ner länken som du la, nu står det ingeting alls.

 

ti5B7Ov.png

 

Eller så jag kanske gjorde fel?

 

Tacksam för hjälp och svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Soundflower gör att datorn kan skicka ljud mellan olika program. Jag har det installerat för att kunna spela in interna ljud, internetljud, midi-ljud etc direkt i ett program som heter "Audio Hijack Pro" (som också installerade det) - mycket praktiskt.

 

En klassiker när det gäller sådana här problem är att först kolla om en "säker start" fixar det.

- alltså att hålla ner shift-tangenten under uppstarten(s början) och låta den starta upp (det tar minst dubbelt så lång tid) när den startat ordentligt startar man åter om (det tar ännu längre tid).

Nästa trick är att starta datorn från en annan skiva som har ett, för datorn, fungerande systemprogram och se om det systemet hittar högtalarna och hörlursutgången.

 

Gör det inte det, är det förmodligen ett hårdvarufel.

 

Hur är det förresten med "ljud in" - kan du ansluta en mic till hörlursuttaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har en Mac Air från 2009 med OS X Yosemite, inget ljud i min mac Air jag vet inte vad ska göra. Hjälp. Hjälp

Vilka av tipsen i tråden har du redan testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt förslag

Inlägg #2 och inlägg #6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ominstallera OS X. En ominstallation ger dig en ny systemmapp som skrivs över den gamla. Dina program och dokument är kvar som tidigare. Du ominstallerar genom att starta datorn med cmd R. Där kan du välja att installera OS X.

Det kan vara så att någon fil som tillhör systemet och ljudkontroll har blivit skadat och genom en ominstallation får du det nytt och fräscht igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...