Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Data användning iOS7 - Tid & Plats


Saltakatten

Rekommendera Poster

Saltakatten

Jag försöker begränsa dataanvändningen på en iPhone med väldigt begränsad surf. Det som drar mest data är Tid & Plats som finns under Inställningar->Mobilnät->Systemtjänster. Hur kan jag begränsa detta och vad innebär det? Jag har stängt av en del onödiga platstjänster och systemtjänster sen tidigare, men det är fortfarande högst användning av Tid & Plats. Nu slog jag av Vanliga Platser. Det borde påverka något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att "tid" handlar om att telefonen frågar en klockserver om tiden och att "plats" handlar om att den skickar info om intilliggande mobilmaster och trådlösa nätverk till en server som svarar med trolig plats, en sorts komplettering till GPS, fast med täckning inomhus. Testa att jämföra precisionen i din positionsangivelse på kartan med och utan "Tid och plats" aktiverat, samt med god (ute) och dålig (inne) GPS-täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa stäng av under, Inställningar - Allmänt - Datum och tid - Ställ in automatiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker begränsa dataanvändningen på en iPhone med väldigt begränsad surf. Det som drar mest data är Tid & Plats som finns under Inställningar->Mobilnät->Systemtjänster. Hur kan jag begränsa detta och vad innebär det? Jag har stängt av en del onödiga platstjänster och systemtjänster sen tidigare, men det är fortfarande högst användning av Tid & Plats. Nu slog jag av Vanliga Platser. Det borde påverka något?

 

 

Hur mycket drar egentligen "Tid och Plats" för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saltakatten

Har inte telefonen och exakta siffror framför mig, men det går åt långt många ggr mer än någon annan av de andra systemtjänsterna och ingen enskild app är i närheten av mängden data Tid & Plats drar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte telefonen och exakta siffror framför mig, men det går åt långt många ggr mer än någon annan av de andra systemtjänsterna och ingen enskild app är i närheten av mängden data Tid & Plats drar.

 

Låter alldeles otroligt att den tjänsten skulle vara den stora boven.

För mig har den dragit 36MB på en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personen har inte trådlöst nät hemma. Kanske att det spelar in.

 

Ska inte spela någon roll. Den summan jag ser är med Wifi också.

Skulle jag bara använda 3G skulle det forfarande vara samma siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personen har inte trådlöst nät hemma. Kanske att det spelar in.

Hos mig har den tjänsten förbrukat 51,6 MB de senaste 6 månaderna, men jag har trådlöst nätverk hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...