Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill stänga av rotering av skärm i "musik"!


Falkens

Rekommendera Poster

Jag vill stänga av roteringen av skärmen när jag använder "Musik".

 

När jag lyssnar på ljudböcker och roterar skärmen så kommer l alla album fram, jag vill att den aktiva ljudboken ska vara där när jag roterar (eller inte) men så är det inte idag och jag finner ingen inställning där jag kan justera det.

 

Ja, det är av vikt för mig då jag har en hållare i bilen som är landscape och då vill jag som sagt inte se omslagen på mina album utan jag ville se den aktiva ljudboken med tillhörande regalage.

 

Någon som vet vart jag ställer in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för telefon och version på iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tror inte att du kan ändra det enbart för musik appen.

 

Men från kontrollcenter - svep uppåt i iOS 7 - så kan du klicka på ikonen med ett lås i mitten och en cirklande pil runt. Då låser du skärmen och den roteras inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för telefon och version på iOS?

 

Iphone 5c och senaste inget JB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att du kan ändra det enbart för musik appen.

 

Men från kontrollcenter - svep uppåt i iOS 7 - så kan du klicka på ikonen med ett lås i mitten och en cirklande pil runt. Då låser du skärmen och den roteras inte.

 

Riktigt störande i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Iphone 5c och senaste inget JB

 

Som Kar-Jan redan påpekat går det att stänga av men då är det för allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att du med hjälp av rotation kan välja olika layout. Kanske titta på ett annat fäste till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att du med hjälp av rotation kan välja olika layout. Kanske titta på ett annat fäste till den?

 

Förlåt om jag inte tar ditt svar seriöst!

Jag har fästet då jag har min iphone som GPS så ett annat fäste är absolut inte ett alternativt (jag har enl. mig det bästa) utan grejen är att jag vill inte visa mina musikalbum i landscape när jag lyssnar på en ljudbok... Det minsta man kan begära är att man får se ljudboken.

 

Varför har man valt att det ska vara så undrar jag... för man vill ju i 9 fall av 10 se det man har aktiverat oavsett landscape eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förlåt om jag inte tar ditt svar seriöst!

Jag har fästet då jag har min iphone som GPS så ett annat fäste är absolut inte ett alternativt (jag har enl. mig det bästa) utan grejen är att jag vill inte visa mina musikalbum i landscape när jag lyssnar på en ljudbok... Det minsta man kan begära är att man får se ljudboken.

 

Varför har man valt att det ska vara så undrar jag... för man vill ju i 9 fall av 10 se det man har aktiverat oavsett landscape eller inte

 

Vill inte på något sätt säga att du har telefonen i fel läge när du använder navigeringen.

Använder själv enkom Apple maps för navigering men tycker att bilden i horisontalläge blir för låg så det blir svårt att navigera. Därför sitter min telefon vertikalt så kartan blir så hög som möjligt.

Nu är funktionen som den är och det finns ingen möjlighet att ändra den.

Har själv letat men inte hittat någon lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...