Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Mac mini nu, är det lönt


Tarok

Rekommendera Poster

Köpa Mac mini nu, är det lönt.

Sista Mac minin är väl om inte Mactracker har fel från Late 2012, jag kan inte på några villkor tycka att det är motiverat att köpa en ny Mac mini nu. Känns som om det inte är precis det allra senaste när ingeting nytt har hänt på Ett och Halvt År. Det värsta är att min iMac har lagt av och en Mac mini vore helt rätt plus skärm, men även begagnat tycker jag att priserna är lite lite för optimistiska för den senaste Mac minin när den kommer ut till försäljning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte "lönt", om man får tro Macrumors. Fast: Jag har en och är nöjd med den, och kommer att vara det länge. Den jag hade innan, en Mid 2007, tuffar nu på som tv och medieenhet. :)

 

post-28798-0-72732100-1395440003_thumb.png

 

De skriver också här.

 

post-28798-0-72537800-1395440457_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte "lönt", om man får tro Macrumors. Fast: Jag har en och är nöjd med den, och kommer att vara det länge. Den jag hade innan, en Mid 2007, tuffar nu på som tv och medieenhet. :)

 

attachicon.gifmini.png

Jag kan bara tacka dig för att du kommer med positiva tankar om Mac mini, tänkte köpa en nu när iMacen tackade för sig, men jag tycker det är för mycket pengar för en så kallat ny Mac mini den dom säljer nu! tror att man ska sitta lugn om man inte behöver en dator BUMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara tacka dig för att du kommer med positiva tankar om Mac mini, tänkte köpa en nu när iMacen tackade för sig, men jag tycker det är för mycket pengar för en så kallat ny Mac mini den dom säljer nu! tror att man ska sitta lugn om man inte behöver en dator BUMS.

Jo, om du inte måste ha en så kan du vänta. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog också vänta med köp !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på. Den nyare Haswell är ju mycket mer strömsnål vilket är mindre viktigt i en Mini. Grafikkortet är sådär och kommer att bli mycket bättre. Men om du är som mig spelar det ingen som helst roll för jag kommer inte i närheten av att utnyttja det som är i min gamla iMac från 2009. Köper du Mini i7 har den ungefär samma prestanda enligt Geekbench som den nya MaBook Pro15" som är en proffsmaskin. Minin har inte den nya PCIE-bussen som gör att SSD-hårddiskarna flyger fram, men ger bra skjuts ändå. Den har Thunderbolt som gör att du kan ha externa SSD-hårddiskar som är riktigt snabba.

...

Summa summarum:

Betyder inte grafikkortet något och du kan leva med näst bästa hastighet på hårddisken så köp.

post-363-0-29361300-1395488372.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nånn mer än jag som är less på att vänta på ny MacMini??

 

Har en jobbig sits med min 2011 Server, någon av hårddiskarana ger ifrån sig det hemska rytminska klonkandet lite då och då och Minin fryser. Diagnostik hittar inga fel.

 

Bakstycket har jag fått ta bort och ställa Minin på ett Ikea grytunderlägg i metall, snyggt för övrigt. Annars blir min starckars Mini för varm och hänger sig under SvtPlay, inte poppis nu under WM.

 

Att lägga 1000lappar på en ny Mini känns sådär den den senaste är runt 2år gammal, även att laga upp den känns inte så lockande.

 

Så Apple, se till att komma med en ny mini snart, gärna fläktlös och SSD som standard. Frustrerad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nånn mer än jag som är less på att vänta på ny MacMini??

 

Har en jobbig sits med min 2011 Server, någon av hårddiskarana ger ifrån sig det hemska rytminska klonkandet lite då och då och Minin fryser. Diagnostik hittar inga fel.

 

Bakstycket har jag fått ta bort och ställa Minin på ett Ikea grytunderlägg i metall, snyggt för övrigt. Annars blir min starckars Mini för varm och hänger sig under SvtPlay, inte poppis nu under WM.

 

Att lägga 1000lappar på en ny Mini känns sådär den den senaste är runt 2år gammal, även att laga upp den känns inte så lockande.

 

Så Apple, se till att komma med en ny mini snart, gärna fläktlös och SSD som standard. Frustrerad...

Låter som det är dags för en städning, inuti. ^_^ Förmodligen lite damm och annat som satt sig lite här och var där inne.

 

Det behövs inte mkt till damm på fläktvingarna för att de skall tappa fart/effekt. :crossfingers:

 

Bra verktyg: Topz, barntandborte (mjuk) och en flaska luft på burk. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, får bli en städning av Minin efter tandborsten är inköpt. :)

 

Vad tror ni om att byta diskar? Känns som de två 500Gb diskarna inte mår så bra, iallefall inte en av dem.

 

Är det lönt att byta till SSD? Grejen är att jag behöver runt 700Gb utrymme plus plats för OSX att röra sig. Ska man satsa på två SSD eller en stor?

 

Låter dyrt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Köpa Mac mini nu, är det lönt.

Sista Mac minin är väl om inte Mactracker har fel från Late 2012, jag kan inte på några villkor tycka att det är motiverat att köpa en ny Mac mini nu. ...

Såg alldeles nyss: Mac Mini 2014 Release Date: Apple Mac Mini Release Date Mid-Year of 2014, Rumors and Price : Trending : Hallels

 

Så om det stämmer lär den säkert dyka upp/presenteras under eventent som kommer strax. :crossfingers: ...el i samband med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var alldeles nyss i Californien och väntade med köp till sista dagen i hopp om att nya modellen skulle hinna komma. Blev ändå ett köp m t p priset over there, lite surt om det kommer en ny modell 9 september :superirriterad: men grattis till er som väntat med köp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ny MacMini förra veckan.

Min gamla PC som jag hoppades skulle fungera till nya Minin kommer lade av.

Lite surt att behöva köpa ny nu.

Nu har jag i alla fall tagit steget in i Macvärlden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför dessa meningslösa trådar, ingen på forumet vet om det är en ny på gång, TS vet lika mycket som vi andra. Det enda som är sant är att den senaste är från 2012. Jag har en sådan och den blir inte sämre av att det eventuellt släpps en ny modell.

Har du behov köp, om inte, vänta men ingen vet hur lång den väntan blir förutom Apple själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så är det... Innan Apple själva presenterar den så är det bara rykten och spekulationer. Fast meningslöst vet jag inte. Är ju ett självintresse för de som är på jakt efter nästa modell.


Kom nya idag om mini:

However, a recent report by KDramaStars rather came off strongly saying a "confirmed" November 20, 2014 launching date.

"Cyberland has reported that the much anticipated Mac Mini 2014 release date would be on November 20, 2014 as reportedly confirmed by Apple," they stated.

http://www.christianpost.com/news/mac-mini-2014-release-date-rumors-nov-20-launching-date-coming-125194/


...så nu finns i a f ett datum som diskuteras. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...