Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7.1


stafli

Rekommendera Poster

 

Jag jobbar så men skulle jag behöva påminnelser i min kalender för det då är det dags att gå till doktorn :)

 

Skulle det vara så att jag har tid hos doktorn 9.58 då ställer jag tiden på 9.55 och är i tid.

Ett icke problem enligt mig,eller ska vi säga i-lands problem.

Ingen stor grej, men dels gör jag lite jobbrelaterade anteckningar i kalendern, som senare bearbetas av ett Applescript, dels har jag ibland ganska tätt mellan aktiviteter, främst under filmfestivalen, då vill jag veta om jag har 10, 13 eller 15 minuters marginal eftersom det motsvarar flera 100 meters gångväg.

 

Men snurrandet var lite störande tidigare, helst hade jag velat kunna ange starttid och sluttid eller aktivitetslängd med vanliga siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör iOS 7.1 på en iPhone 5 vilket är positivt, förutom att jag upplever att batteritiden har försämrats. Någon annan som har samma erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att du har slagit på den själv medvetet eller omedvetet.

Inställningar ändras inte av sig själv.

 

Fast varför slås då Bluetooth alltid på efter en uppgradering?

Jag aktiverar aldrig Bluetooth, men efter varje uppgradering, så är det påslaget.

Så jag vill nog mena att inställningar kan ändra sig själva. (Eller, ja iallafall utifrån vad Apple vill att det ska vara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några gånger i veckan för min del. Sedan finns det väl fortfarande arbetsplatser där skiften delas i tiondels timmar, ex man jobbar från 7.42 (7,8) till 11.36 (11,6) sedan rast?

 

De har tänkt på dig i uppdateringen! Om du dubbeltrycker på 'spolen' med minuter eller timmar när du skapar en aktivitet i kalendern så växlar du mellan minutrullning och femminutsrullning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast varför slås då Bluetooth alltid på efter en uppgradering?

Jag aktiverar aldrig Bluetooth, men efter varje uppgradering, så är det påslaget.

Så jag vill nog mena att inställningar kan ändra sig själva. (Eller, ja iallafall utifrån vad Apple vill att det ska vara).

 

Det är en annan sak att just BT slås på men att inställningar för GUI skulle ändras är högst osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De har tänkt på dig i uppdateringen! Om du dubbeltrycker på 'spolen' med minuter eller timmar när du skapar en aktivitet i kalendern så växlar du mellan minutrullning och femminutsrullning.

Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De har tänkt på dig i uppdateringen! Om du dubbeltrycker på 'spolen' med minuter eller timmar när du skapar en aktivitet i kalendern så växlar du mellan minutrullning och femminutsrullning.

Sånt älskar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser lite om era små bekymmer....

 

Jag har betydligt mer bekymmer, då min iPhone inte ens kan starta efter uppdateringen!

 

Den försöker gång på gång med antingen äpplet svart med vit bakgrund eller vitt äpple med svart bakgrund.

Det beeper till i den då och då också, men inget händer.

Den dyker heller inte upp i iTunes, som säger att jag skall svara i iphonen för att bekräfta kontakten med datorn?....

Försökt göra omstart med home knapp och av/på knapp, men läget är detsamma.

Hur skall jag kunna göra en återställning, när datorn inte ens får kontakt med telefon?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser lite om era små bekymmer....

 

Jag har betydligt mer bekymmer, då min iPhone inte ens kan starta efter uppdateringen!

 

Den försöker gång på gång med antingen äpplet svart med vit bakgrund eller vitt äpple med svart bakgrund.

Det beeper till i den då och då också, men inget händer.

Den dyker heller inte upp i iTunes, som säger att jag skall svara i iphonen för att bekräfta kontakten med datorn?....

Försökt göra omstart med home knapp och av/på knapp, men läget är detsamma.

Hur skall jag kunna göra en återställning, när datorn inte ens får kontakt med telefon?

 

Tacksam för svar!

 

http://osxdaily.com/2010/06/24/iphone-dfu-mode-explained-and-how-to-enter-dfu-mode-on-your-iphone/

 

Tror att DFU mode kommer at hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för hjälpen, men ville inte in och rodda i DFU läget och fick till min förvåning tag på Applecare supporten, som hjälpte mig upp på banan enl. följande:

Stäng av telefon, håll in hemknappen samtidigt som man sätter i sladden till datorn/iTunes och vips dyker ett meddelande om att man förbereder en återställning av telefon och sen var det bara att köra på i vanlig ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Förutom en mindre bugg jag nyss upptäckte fungerar 7.1 tokbra i min 5'a.... Dock är buggen mer estetisk eller vad man kan kalla den - dock lika irriterande... Någon som vet var man anmäler sånt till Apple? - Anyway, i Music-appen, när man spelar låtar vars skivomslag inte mäter jämna mått, blir det nu vita kanter istället för transperant som det blev tidigare (se bifogad bild). Inget som förstör kanske - men samtidigt blir ju den kosmetiska helheten som gör iOS så stilrent, flippad... Oh well. Vad säger ni? Var berättar man för Apple om deras kodnings fel? :P

 

post-74999-0-66697500-1395407173_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt av en mycket irriterande grej. Nu så är bakgrundsbilden skuggad längst upp. Kan man ta bort detta nånstans??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Har märkt av en mycket irriterande grej. Nu så är bakgrundsbilden skuggad längst upp. Kan man ta bort detta nånstans??

 

Skuggningen kan bero på att när du valde din bakgrund valde iOS själv att skugga framför ikoner, klocka, täckning, batterimätare m.m. för att din bild antagligen var för "ljus" vid dessa ställena. På grund av detta kunde inte den vita texten/symbolerna synas bra nog, och iOS skuggar... Haft samma problem... Kan dock hjälpa att byta till en något mörkare bg - sen starta om och testa byta tillbaka den ljusa bakgrunden igen... Den buggar ibland ;) Om inte, får du tyvärr ha skuggan kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS börjar kännas fulländat. Ska bli kul att se vad iOS 8 bjuder på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Mediaquestion

Tycker batteriet sugs ut extremt fort...

Vid 06:00 idag hade jag 92% och nu ca. 3 timmar senare har jag 49%, aktiv användning ca 10 minuter.

Har precis samma problem, se separat tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...