Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac os 9 känner inte av dvd läsaren


Zingo2000

Rekommendera Poster

Jag har installerat mac os 9 med uppdateringarna och när jag sätter i en dvd i läsaren för att titta på den och sedan väljer Apple DVD Player eller vad den heter så står det bara att jag inte har någon dvd läsare. Jag kan inte heller bränna skivor från finder för att den säger att jag inte har någon cd läsare. Men det fungerar att läsa en cd skiva med musik i musik player eller vad den heter.

Datorn är en Power Macintosh G3 och dvd läsaren är inte original. dvd läsaren är läsa och bränna cd och dvd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den tiden så kunde man bara använda Apple-läsare/brännare. Det fanns också något systemtillägg (enabler) för vissa andra tredjepartsbrännare, men vad det hette har försvunnit från mitt minne. Har svårt att tänka mig att det skulle finnas kvar för nedladdning idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

toast brukade funka bra i os9...men som sagt svårt att hitta en version som funkar i os9 i dagens läge skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste versionen med stöd för Mac OS Classic är Roxio Toast 5.2.3 Titanium. Det går faktiskt att få tag på nya (oöppnad kartong) och begagnade (öppnad kartong) exemplar av Toast 5 från till exempel Amazon. De kostar från 40 respektive 7 dollar. Här en länk: http://amzn.to/1cgHGwb

Observera dock att produkten släpptes år 2002, och det är många år sedan Roxio slutade ge support på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett annat problem. Jag har installerat Mac OSX 10.0 på min mac tillsammans med OS 9. Finns det någon knapp man kan hålla in när man startar macen så att man kan välja vilket system man vill starta med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett annat problem. Jag har installerat Mac OSX 10.0 på min mac tillsammans med OS 9. Finns det någon knapp man kan hålla in när man startar macen så att man kan välja vilket system man vill starta med?

Håll nere "alt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att hålla ner allt när jag startar datorn men det fungerar tyvärr inte.

Jag använder ett Apple Design keyboard II ADB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fortfarande problem med datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...