Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Displayen trasig?


DANNE1981

Rekommendera Poster

Helt plötligt efter att dottern har använt min Ipad 2 hände något med displayen. Hon kan ha tappat den i golvet, ej helt säker...

 

Det som har hänt är att allt som ska vara svart på skärmen är rött (pixlarna). Dessutom lite märkliga streck och visst flimmer.

 

Är det värt att byta skärm, eller kan det vara något annat fel på den? Någon krets eller annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startat om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmbild på hur det ser ut.

En vän råkade ändra något under hjälpmedel så färgerna blev inverterade och då ser det mysko ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmbild på hur det ser ut.

En vän råkade ändra något under hjälpmedel så färgerna blev inverterade och då ser det mysko ut.

Jag bifogar en bild här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stött på fenomenet ett antal gånger. Den är körd och måste bytas.

Har den garanti kvar och utan skav och stötmärken så borde den kunna gå att få utbytt kostnadsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misslyckades nog att ladda upp i första försöket, men nu verkade det fungera.

 

Jag vet att det under Hjälpmedel finns nån funktion för att invertera färger, men det är inte det som hänt.

 

Garantin är ute.. den är köpt 2011.

post-74912-0-01802600-1393361605_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, glaset är helt - inga sprickor eller så.

 

Har kollat runt på priser för byte av LCD, och det varierar från 995 kr (xpressreparationer) till 1595 kr hos några andra bolag. Men de billigaste kanske använder kopior och inte original-lcd.

 

Funderade lite på att köpa en LCD och byta själv, men känns som att det är risk att man förstör den då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade ut den för 1000 kr på Citiboard nu, någon som kan laga billigt på egen kan ju passa på att köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...