engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Har problem med att Safari är svajigt. Får besked om att Safari inte kan hitta den server jag söker. Undrar om det är något med de inställningar jag har. Helt plötsligt funkar allt för att efter en stund bli lika trassligt igen. Ska man uppdatera Safari, jag har 6.1.1. Går ofta in på sidor via bokmärkesraden men det ska väl inte kunna på verka stabiliteten? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonas71 Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Hej. Jag har också samma problem att Safari inte hittar servern. Har senaste Safariuppdatering 7.0.1 och OS X. Behöver också svar på varför det har blivit så, har ju inte haft detta problem tidigare?. Surfar jag in på andra sidor och sedan går tillbaka till den sidan jag inte kom in på tidigare så kommer jag in??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 det har helt nyligen börjat strula. Men hur uppdaterar man Safari och är det någon vits? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KarlAstrid Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Sedan uppgradering till Maverick 10.0 och 10.1 har mitt Safari strulat till och från. Säker omstart med Shift nertryckt löser problemen tillfälligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 Kan man kontakta någon support för detta bekymmer. Har aldrig haft det nöjet men det finns säkert någon som har ett bra telefonnummer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dia2 Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Jag kör mavericks och använder endast safari 7.0.1 dagligen utan problem. Testa Nollställ safari annars kan du ringa Apples tekniska support på 0201-00 52 9. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baxee Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Samma sak här. :/ Funkar med chrome men vill bara ha safari. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Prova med att rensa Historiken Starta sedan om Safari Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 Så är det gjort men ingen förbättring Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 sitter i kö hos supporten. Bortkastad tid? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornS Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Har också problem men för mig strular alla webbläsare just nu - kan inte lyssna på OS i radio Problem uppstod för ca 1-2 veckor sedan. Kunde inte hitta vissa webbplatser men radion har iaf fungerat till idag. Nollställt, installerat Chrome m.m. - inget hjälper (Skönt att höra att jag inte är ensam om problemet för man undrar ju om det är fel på just sin egen burk) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 Tiden, 20 min, helt bortkastad då man ska punga ut med pengar för att få pojkarna att hjälpa till. Installera Maverick blev ett klent tips. Finns ingen på detta förnämliga forum som kan beskriva vilka inställningar som kan vara lösningen för Safari att vakna upp igen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Låter knepigt, och du har Nollställt Safari helt, samt gjort Säker Start och kört Skivverktyg. Har inte upplevt den buggen. Vad har du för uppkoppling? Startat om alla enheter? Vet inte hur ditt kunnande är, men ett alternativ kan vara att slänga Safaris plistfil Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornS Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Vet ej vad som hänt men nu fungerar SR igen - Hurra! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carlbo Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Hej! Problemet sitter nog ute på webben, såvida det inte är Mavericks som är orsaken. Jag har samma problem med alla webbläsare. På grund av olika problem sedan jag installerade Mavericks, så blåste jag rent på hårddisken i går, men just detta problem är fortfarande kvar. Efter ominstallationen, så fick Mavericks ett lite annorlunda utseende, än då jag först installerade på ett tidigare system. Jag kan inte nu hitta någon inställning för olika skärmar, eller vad det heter. Jag brukar kunna ställa in så att menyn upptill på skrivbordsfönstret blev större. Carlbo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Visst ska du uppdatera till senaste Safari, vilket version av Mac OS X kör du. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raubtier76 Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 har samma bugg,vet inte om det har med att jag kör beta av mavericks 10.9.2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 http://osxdaily.com/2014/01/09/fix-safari-problems-mac-reset/ Googla på Safari problems så finns det gott om tips. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Kollegan googlade och tydligen har Telia haft en del problem på sistone. Så det behöver inte ha med varken Safari eller OS X att göra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 Pocahontas, ska prova med dina tips. Men har nollställt totalt. Jag har OS 10.7.5 och Safari 6.1.1. jaha då jag klickar på din länk om felsökning så får jag det …. meddelandet att Safari inte kan hitta servern! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Vem är din internetleverantör, kanske dem du skulle tala med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Vilken Macmodell har du, klarar den av Mountain Lion, som är snäppet bättre än enbart Lion ? Mavericks är ännu bättre, så får du senaste Safari med. Annars kan du ominstallera din Lion enkelt Bara att installera över den gamla, inget försvinner av dina övriga program http://support.apple.com/kb/DL1582?viewlocale=sv_SE Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
engelbrekt Postad 19 februari, 2014 Författare Share Postad 19 februari, 2014 Telia har bekräftat att många har sökt deras support för samma problem. dom vill inte nu gå ut på deras hemsida och nämna det som driftstörning men dom jobbar med det….. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raubtier76 Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Telia har bekräftat att många har sökt deras support för samma problem. dom vill inte nu gå ut på deras hemsida och nämna det som driftstörning men dom jobbar med det….. aha! kan ju förklara det hela,har själv telia nämligen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 19 februari, 2014 Share Postad 19 februari, 2014 Där ser man. Vet jag hade något liknande på den tiden när jag hade Phonera Kom inte åt vissa sidor, men det löste sig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.