Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synk med iCloud fungerar inte


trulls1

Rekommendera Poster

Har skaffat en iphone 5c. Det jag har problem med är att masen synkar över informationen från kontakter och kalender via iCloud till Iphonen men när jag uppdaterar t ex namn i adressboken så synkar inte detta med macen via iCloud. misstänker att det är någon inställning i iphone jag måste göra. (öppnar Itunes och trycker synkronisera och synkroniseringen startar också men ändrade uppgifter uppdateras inte i macen). Är det någon som vet vad jag ska göra för att få detta att fungera till 100%.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm iTunes i sammanhanget. iTunes synkar inte via iCloud. Vill du synka via iCloud, så synka inte via iTunes. iCloud och iTunes är helt olika synkningar och lägger informationen på olika ställen så du ser dem inte i samma vy i dina kalender och kontakter-applikationer.

Förtydligande: iCloud synkar på din iCloud-adress. iTunes synkar informationen som ligger under "På min Mac" respektive "På min iPhone". Detta innebär, att har du information under "På min Mac" eller "På min iPhone" så synkas inte detta med iCloud, bara när du synkar via iTunes. iCloud synkar bara informationen som är lagd under iCloud-adressen.

Förvirrande? Ja om du kör dubbelt - dvs både iCloud och iTunes - så är det förvirrande. Därför, kör inte dubbelt, kör bara det ena. Och du verkar ju vilja köra iCloud så glöm bort iTunes nu i sammanhanget, stäng av iTunes synken av kontakter och kalendrar.

Om jag har förstått det hela rätt så synkar det rätt från Mac till iPhone, men inte från iPhone till Mac.

På iPhone:

I Kontakter, gå in på Grupper. Du ska ha markerat alla dina grupper på din iCloud-adress.

När du lägger till en ny kontakt, se till så att den läggs in under din iCloud-adress och inte på "På min iPhone".

Gå in under Inställningar - E-post, kontakter, kalendrar.

Gå in på Kontakter. Förvalt konto.
Här ska din iCloud-adress stå.

Kolla även så att det är din iCloud-adress du tittar på i Kontakter på Macen och inte "På min Mac".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Tuttosinistro

Hittar inte inställningarna på var de nya ska läggas i telefonen..så vet nu inte om de ligger På min iPhone endast (vilket de förmodligen gör).

Nyss bytta och lagt till en ny kontakt som nu inte syns på min stationära dator.

 

Var ändrar jag det i ios8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...