Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glömt lösenordet till iPaden


kiplon

Rekommendera Poster

Nu har min syrra ställt till det, fick följande fråga via mail från henne i kväll:

 

Hej
Jag har glömt bort min 4-siffriga kod, nu har jag inga försök kvar. Nu står det att jag måsta ansluta till itunes men jag har inte anslutit ipaden till itunes. (Har sedan laddat ner itunes på datorn).
Jag har följt ett tips att stänga av ipaden och sedan hålla ner hemknappen och samtidigt koppla ihop den med datorn då ska itunes börja ladda ner och starta om ipaden. Men det går inte utan det avbryts.
Hur ska jag göra för att få igång ipaden???

//Syrran

 

Alltså, hon hade inte iTunes installerat, utan installerade det ikväll för att kunna återställa iPaden. Hon säger också att laddningen börjar fint och allt ser ut att fungera, men att omstarten avbryts efter en stund. Nu kommer hon inte vidare. Datorn hon ansluter till är en PC.

 

Någon som vet hur man löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frankiethefish

om hon har "hitta min iphone/ipad" igång så kan ni gå till icloud.com logga in och radera den därifrån, ELLER göra så här genom itunes i datorn:

 

http://support.apple.com/kb/HT1212?viewlocale=en_US&locale=en_US

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om hon har "hitta min iphone/ipad" igång så kan ni gå till icloud.com logga in och radera den därifrån, ELLER göra så här genom itunes i datorn:

 

http://support.apple.com/kb/HT1212?viewlocale=en_US&locale=en_US

okej, och jag vet faktiskt inte om hon använder Hitta min iPhone? För det borde ju gå, såklart. Det borde jag ha tänkt på..... tack, då provar vi det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om hon har "hitta min iphone/ipad" igång så kan ni gå till icloud.com logga in och radera den därifrån, ELLER göra så här genom itunes i datorn:

 

http://support.apple.com/kb/HT1212?viewlocale=en_US&locale=en_US

Hitta min iPhone, var tydligen inget alternativ, när hon går in på iCloud.com så säger programmet bara att den inte är nåbar.

 

Hon kan inte heller ansluta den mot iTunes, när hon gör det så säger iTunes bara att hon måste logga in och ansluta till itunes. Så hon kommer aldrig fram till någon möjlighet att exv klicka på Återställning.

 

Länken löser inte heller problemet, ipaden börjar ladda men avslutar innan det är klart. Kommer alltså bara halvvägs

 

Det är dödläge med andra ord, ingenting verkar funka?

Min fantasi är slut, finns det fler tips?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ den i DFU mode med en dator med iTunes.

Starta iTunes

Anslut iPad

Klicka bort ev meddelande som dyker upp på datorskärmen

Håll inne både hemknapp och powerknapp i 15 sekunder

Släpp powerknappen men fortsätt hålla inne hemknappen tills meddelande visas på datorskärmen

Ett meddelande i stil med: En iPad hittades i återhämtningsläge, vill du fortsätta?

Välj återställ

 

 

edit: Nevermind, såg nu att återställning i DFU mode redan testat. Testa med en annan dator med stabilare internetuppkoppling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ den i DFU mode med en dator med iTunes.

Starta iTunes

Anslut iPad

Klicka bort ev meddelande som dyker upp på datorskärmen

Håll inne både hemknapp och powerknapp i 15 sekunder

Släpp powerknappen men fortsätt hålla inne hemknappen tills meddelande visas på datorskärmen

Ett meddelande i stil med: En iPad hittades i återhämtningsläge, vill du fortsätta?

Välj återställ

 

 

edit: Nevermind, såg nu att återställning i DFU mode redan testat. Testa med en annan dator med stabilare internetuppkoppling

ja, jag var också inne på att det kunde vara instabil internetuppkoppling som gjorde att att återställningen avslutades, men det är ju svårt att veta riktigt. Tror att min syrra faktiskt får fortsätta i tråden om hon behöver fråga något, det är svårt att förmedla problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ den i DFU mode med en dator med iTunes.

Starta iTunes

Anslut iPad

Klicka bort ev meddelande som dyker upp på datorskärmen

Håll inne både hemknapp och powerknapp i 15 sekunder

Släpp powerknappen men fortsätt hålla inne hemknappen tills meddelande visas på datorskärmen

Ett meddelande i stil med: En iPad hittades i återhämtningsläge, vill du fortsätta?

Välj återställ

 

 

edit: Nevermind, såg nu att återställning i DFU mode redan testat. Testa med en annan dator med stabilare internetuppkoppling

nu har jag fått besked från syrran om att det gick, men först när hon åkt iväg och satt sig i ett stabilt trådlöst nätverk. Hon har mobilt bredband och det är ju ofta instabilt.

 

Så lärdomen är väl att man måste ha stabila nätverk när man grejar med sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...