Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tar mailen upp minnesutrymme?


Sara4

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har precis köpt en iphone 5 och tänkte koppla mailen till mit Hotmail/Outlook-konto. På det kontot så har jag väääääldigt mycket mail med tunga bilagor och det ökas ständigt eftersom jag använder den som arbetsmail. Vad jag undrar är vad som händer om jag kopplar det kontot till min nya iphone? Kommer minnet på min iphone (15 gb) bli överbelastat samma sekund som Outlook kopplas till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Mail i iPhone har ju en inställning för hur många brev som sparas på telefonen, mellan 100 och 1 000 kan man väl sätta inställningen tror jag. Så det kommer inte ta upp mer plats än det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ser nu att den inställningen försvann i iOS 7. Mail laddar ändå inte ner allt från servern men då vet jag på rak arm inte riktigt hur den väljer ut vad som ska sparas. Förmodligen sparas mejl från en vecka tillbaks eller något liknande.

 

Bara som ett exempel tar Mail-appen på min telefon just nu upp 44 MB men jag har närmare 4 GB upptaget på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Ja, jag är osäker på hur urvalet går till för vilka mail som visas. Har inte haft iphone innan, men jag antat att samma sekund som jag ställer in e-postinställningarna i telefonen och "kopplar" ihop telefon med min Outlook så dimper det in massa mail från Outlook-servern till telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...