Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS från iPhone hamnar även i iPad


Holy Smoke

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sedan jag har uppdaterat iOS i min iPad2 till iOS7, böjade SMS som skickats från och till min iPhone dyka upp även i iPaden. Detta vill jag absolut inte ha och undrar därför hur jag avaktiverar, döljer detta? Har provat att blädrra lite bland inställningarna på både tfn och iPad, men inte lyckats klura ut vad som ska göras.

 

Som följdfråga undrar jag om någon vet om det finns någon app, där jag kan koppla ett lösenord till de appar som jag vill skydda...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen så kan SMS inte hamna i din iPad, dock så synkas iMessage mellan enheterna.

 

Det finns ingen användare hantering i IOS, där olika användare har olika rättigheter. Dvs har du tillgång till enheten så har du även tillgång till alla dess program som är installerade. Dock så kan ju ett enskilt program ha egen inloggning, dock inte på OS nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din iPad gå in under inställningar -> Meddelanden - iMessage -> Off

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sedan jag har uppdaterat iOS i min iPad2 till iOS7, böjade SMS som skickats från och till min iPhone dyka upp även i iPaden. Detta vill jag absolut inte ha och undrar därför hur jag avaktiverar, döljer detta? Har provat att blädrra lite bland inställningarna på både tfn och iPad, men inte lyckats klura ut vad som ska göras.

 

Som följdfråga undrar jag om någon vet om det finns någon app, där jag kan koppla ett lösenord till de appar som jag vill skydda...?

 

 

Det är skillnad på Sms och iMessage så blanda inte ihop begreppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din iPad gå in under inställningar -> Meddelanden - iMessage -> Off

Kommer tyvärr inte åt "Meddelanden" som är grå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer tyvärr inte åt "Meddelanden" som är grå.

Fast jag avaktverade i Message i tfn och det verkar funka på test-sms som jag har skickat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...