Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudet "slutat" fungera.


ChalleF

Rekommendera Poster

Hej.
Jag har ett ganska så stort problem med min iPhone och tänkte att jag skulle ställa frågan här innan jag tar det med Telia/Grafit.
Igår när jag var utomhus och jobbade med ett projekt använde jag min mobil som lyse och den fick stå (på ett par handskar) på hårt packad snö och lysa upp min omgivning, den stod där i ungefär tre till fyra timmar och lyste (inte alls kallt ute, omkring -1 ungefär). När jag kom hem märkte jag att ljudet inte fungerade, jag stängde av och på mobilen flera gånger men det hjälpte inte...
Jag satte sen ner mobilen i ris i en sluten förpackning och lät den ligga där i ett antal timmar ifall den skulle vara fuktskadad.
Jag tog sedan fram mobilen för att kolla om den fungerar, icket det. Då tänkte jag att jag för säkerhetsskull sätter igång alarmet på mobilen och kolla hur de är de, och vipps så fungerar ljudet. Men endast på alarmet... Jag ringde sen en kompis men hörde inga signaler, såg att min kompis svarat och kopplade då in hörlurarna, och javisst, då fungerar de!

Någon som upplevt samma sak som mig, och/eller vet hur man kan få det att fungera igen? Eller är det finito för min mobil?
Det är en iPhone 5 med iOS 7 ifall de är något som har med saken att göra!

Tack på förhand!

/Challe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova en hård omstart, håll inne hemknappen och på/av knappen tills den startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova en hård omstart, håll inne hemknappen och på/av knappen tills den startar om.

Okej, men räcker de med en säkerhetskopiering på självaste iPhonen, eller borde jag köra en via datorn med? Tänkte, vad är det som återställs om jag bara kör en säkerhetskopiering på iPhonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som strul med kontakten som känner av ifall det sitter ett par lurar i telefonen. Prova att sätt i och ta ur lurarna någon gång. Googla om andra har liknande problem. Dessvärre kan det nog vara hårdvarurelaterat och det hjälper i så fall inte med reset. Tror inte det orsakas av fukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men räcker de med en säkerhetskopiering på självaste iPhonen, eller borde jag köra en via datorn med? Tänkte, vad är det som återställs om jag bara kör en säkerhetskopiering på iPhonen?

 

Det är inget som återställs av en säkerhetskopiering. Det blir bara en säkerhetskopia på ditt system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör en med bara telefonen (iCloud) så måste du ladda ned alla appar på nytt.

Säkerhetskopiering via iTunes och datorn så slipper du detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det är troligtvis hörlurskontakten som fått för sig att hörlurar är inkopplade.

Det kan du enkelt kolla genom att när hörlurar inte är inkopplade höja och sänka volymen ikonen ska se samma ut som när hörlurar är inkopplade.

Samma sak kan hända med dockkontakten, men detta påverkar i regel enbart ringsignal och inte högtalare vid örat som du nämner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...