Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inkorg som ständigt töms.


Cicce

Rekommendera Poster

Hej!

Om inte någon hjälper mig med detta så blir jag bokstavligen galen snart. Jag har tröttnat på att mina mail i inkorg ständigt försvinner från min iphone, fastän jag har valt "ingen gräns" på Mail-dagar att synka. Det är endast de från de senaste 3 dagarna kanske som syns. Jag fattar inte !!


Oerhört tacksam om någon kommer med en lösning.


Med vänlig hälsning,

Cicce

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nog inte lösningen, men i väntan på att det kanske finns någon som har den så kan man ju ändå spåna lite.

Kan det vara någon inställning som är missad i den ursprungliga mailklienten/webbmailen och som på så sätt styr iOS Mail?

 

Har du provat att radera kontot och lägga upp det ånyo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av mailkonto är det, POP3 eller IMAP?

Är det samma typ på dina andra enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nog inte lösningen, men i väntan på att det kanske finns någon som har den så kan man ju ändå spåna lite.

Kan det vara någon inställning som är missad i den ursprungliga mailklienten/webbmailen och som på så sätt styr iOS Mail?

 

Har du provat att radera kontot och lägga upp det ånyo?

Ingen annan vilken inställning det skulle vara isåfall !

Jag tror inte att felet ligger där då jag har en ny iPhone, alltså har jag lagt till kontot på nytt nyligen, och det var likadant på min gamla iPhone och ÄR likadant på min iPad.

 

 

 

Vilken typ av mailkonto är det, POP3 eller IMAP?

Är det samma typ på dina andra enheter?

Jag har egentligen ingen aning, men jag lade nu märke till en mapp under "Papperskorg" som heter "POP", kan det var det du syftar på med POP3 ? Jag har aldrig rört den mappen tidigare, och nu gick jag in där och den laddade alla mina hundratals mail som jag har på hotmail. Alltså, mailen förflyttas från inkorg till "POP", varför vet jag inte. Nu är jag iallafall lite glad att jag upptäckte det, mina mail "försvinner" alltså inte !

 

Men jag vill ändå veta varför de förflyttas och hur man kan ändra på det, har du möjligtvis svaret :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är alltså ett hotmailkonto. Dåså, sluta använda POP, kör IMAP istället eftersom de nu har stöd för detta. Och se för 17 till att byta på samtliga dina enheter.

 

http://www.99mac.se/forum/t/305174-hotmail-live-outlookcom-har-nu-stod-for-imap

Dels vet jag inte hur man gör det, och sen så var kommentarerna inte jätte positiva till det på den sidan, läste om errors och dylikt. Så jag tror jag struntar i att byta. Jag måste säga att jag faktiskt är nöjd nu när jag upptäckte POP mappen och att allt förflyttas dit från inkorg, de försvinner alltså inte och det är det viktigaste.

Tack så mycket ändå :)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...