Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett par frågor om ipad mini retina


soffan81

Rekommendera Poster

Hej. Har precis köpt mig en mini retina och har ett par frågor.

Finns det inte ipadanpassade hemsidor, som tex olika forum som det gör på iphone. när jag är inne på hinhembio-forumet på telefonen så anpassas ju sidan och det blir väldigt smidigt. När jag går in på spaden så är den inte anpassad på samma sätt och jag måste förstora och zooma för att klara trycka på vissa knappar samt läsa texten.

 

Är det en inställning i spaden eller är det helt enkelt inte anpassat efter den?

 

min andra fråga är at om jag kopplar in paddan till min förstärkare med usb för att lyssna på musik så står det "laddas ej" uppe vid batterisymbolen. Kopplar jag in min telefon så laddas den samtidigt. Vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din sista fråga kan ju bero på att strömmen inte räcker till. Ipaden kräver väl mer kräm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha så man måste ladda den i ett vägguttag med andra ord? Det förklarar ju saken i så fall :)

Men väldigt dumt då den drar mycket ström när man spelar musik antar jag. inte så kul på festen om man måste stänga av musiken då och då bara för att man måste ladda paddan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"High-power USB"-port krävs för laddning med 10W effekt (motsvarar 2 A om vi tittar på ström via USB). Vad har din USB-apparat för spec (skulle gissa på 1/4 av vad iPad vill ha, dvs 0.5A)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"High-power USB"-port krävs för laddning med 10W effekt (motsvarar 2 A om vi tittar på ström via USB). Vad har din USB-apparat för spec (skulle gissa på 1/4 av vad iPad vill ha, dvs 0.5A)?

 

du pratar om saker som jag inte förstår mig på.

Jag hittade ett hål i förstärkaren som sladden passade i. På den nivån ligger det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle säga att du använder laddaren som följde med till din iPad för laddning eller skaffa en USB-hub med strömadapter (som klara av att lämna 10W effekt) som du ansluter din förstärkare och iPad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok jo det är kabeln som följde med som jag använder för att koppla till förstärkaren.

Men jag ser nu att den drar otroligt lite ström när den står och spelar. Även om displayen lyser hela tiden så det kommer nog inte bli nåt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...