Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Egen ringsignal


rogerbook

Rekommendera Poster

Har försökt hitta ett sätt att skapa egen ringsignal till min iPhone 5 via iTunes i PC.

Har inte lyckats.

Någon som har en beskrivning som funkar i PC..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Guiden stämmer till 100% det kan dock vara lite knepigare att byta filtillägg på windows beroende på windows version men i övrigt så stämmer den

 

Som tur är så fanns det i den förstnämnda guiden länk till windows version

http://iphoneguiden.se/guider/guide-skapa-egna-ringsignaler-till-iphone-i-itunes-for-windows/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guiden stämmer till 100% det kan dock vara lite knepigare att byta filtillägg på windows beroende på windows version men i övrigt så stämmer den

 

Som tur är så fanns det i den förstnämnda guiden länk till windows version

http://iphoneguiden.se/guider/guide-skapa-egna-ringsignaler-till-iphone-i-itunes-for-windows/

Tyvärr blir det stopp även i denna guide då jag inte har valet "Skapa AAC-version"

Det står istället "Skapa mp3-version"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr blir det stopp även i denna guide då jag inte har valet "Skapa AAC-version"

Det står istället "Skapa mp3-version"...

 

Det har har att göra med vilken inställning du har under import av musik.

Sitter på jobbet nu så kan inte kolla men testa att ändra i inställningarna för import till mp3 så ska valet AAC-version synas istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har har att göra med vilken inställning du har under import av musik.

Sitter på jobbet nu så kan inte kolla men testa att ändra i inställningarna för import till mp3 så ska valet AAC-version synas istället.

Helt rätt! Jag har ju inte valt detta, det har Apple gjort, men det var enkelt att ändra. Då kom jag alltså ett steg till sedan var det stopp igen. Istället för att det skall bildas en fil på skrivbordet, som man sedan byter ändelse på, hamnar kopian bredvid förlagan i iTunes. Hjälpte inte att jag drog ut den...

Det verkar vara svårt detta med egen ringsignal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det konstigt att per default är Apples egna format valt?

 

Det skapas ingen kopia på skrivbordet utan det står klart och tydligt i instruktionerna att den läggs bredvid originalet.

Följer du instruktionerna till punkt och pricka så går det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det konstigt att per default är Apples egna format valt?

 

Det skapas ingen kopia på skrivbordet utan det står klart och tydligt i instruktionerna att den läggs bredvid originalet.

Följer du instruktionerna till punkt och pricka så går det.

Trodde inte att mp3 var Apples eget format. Har därför bytt till AAC.

Och, jag har följt till punkt och pricka i den föreslagna guiden. Där står:

6. Ett nytt fönster öppnas, välj var filen ska sparas (t.ex. under Musik).

7. Leta på den nya filen (I mitt fall finns den på Skrivbordet) och ändra filändelsen från ”.m4a” till ”.m4r”.

 

Förstår inte vad jag inte förstår... Måste vara ovanligt korkad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Huvudsaken är att du hittar kopian var den nu har hamnat i din dator och byter filändelsen från m4a till m4r

sedan ska du få in ringsignalen in i itunes detta gör du enklast genom att dubelklicka på den så läggs den till automatiskt som ringsingnal i itunes

Det är då sedan viktigt att du inte flyttar på eller tar bort m4r filen då finns ringsignalen i itunes men den hittas inte på hårddisken och inget överförs till telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen.

Det funkar bara inte. Det spricker när jag skapar en AAC-version och denna hamnar bredvid i iTunes och inte i datorn någonstans, som det står i beskrivningen. Har provat olika saker och ser inte hur jag går vidare när det inte fungerar som i guiden...

Minst sagt tröttsamt då jag försökt några gånger under de senaste två åren...

Om jag gör fel så förstår jag inte hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

prova video guide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova video guide

Det fanns några väsentliga skillnader i denna beskrivning.

Nu funkar det.

Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...