Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Back-up av Iphone i macOSX?


gunnevi

Rekommendera Poster

Jag har raderat alla bilder i dotterns Iphone. Kris. Klickade på restore istället för backup, klantigt. Enligt Itunes har jag har en säkerhetskopia från i somras av iphone.

Hur gör jag för att hitta den och få tillbaks mina bilder m.m. igen?

Är det hjag hittat på rätt väg, isåfall hur kommer jag vidare?

post-5949-0-67199100-1389686775_thumb.png

post-5949-0-98340300-1389686874_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är kopian du har hittat men om den är ifrån i somras så fattas det nog några bilder från hösten/jul....

 

Det finns program, dock kostar dom, som kan ta ut bilderna från en säkerhetskopia.

 

Men det går att lägga till .jpg i slutet av filerna som du visar på den andra bilden.

Du får dock sortera efter stolek i finder, dom stora filerna kan vara filmer och då får du avsluta med .mov

Mindre filer är antagligen bilderna och avsluta då med .jpg

har för mig att man kan se i förhandsvisning på filen innan du ändra tillägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag försökt flera timmar att komma vidare utan att lyckas.

Jag kan inte hitta "mobilesync" igen, varken på min hårddisk eller på min externa hårddisk där jag har time machine som gör säkerhetskopior av datorn. Kan jag ha sabbat mobilesync på något vis?

 

Vet ni något om "wondershare ifone" som ska kunna rädda filer, kan det vara nåt?

Men jag hörde att då måste kanske telefonen läsas som USB, vilket verkar svårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du inte iCloud aktiverat så att alla bilderna sparades där? Du kan ju återställa från säkerhetskopian i iTunes, om nu ändå allt på telefonen är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du inte iCloud aktiverat så att alla bilderna sparades där? Du kan ju återställa från säkerhetskopian i iTunes, om nu ändå allt på telefonen är borta.

Dottern hade ju inte ICloud aktiverat, slarvigt av mig. Jag försökte återställa från säkerhetskopian, men den var skadad sa meddelandet. Kanske jag pillat för mycket igår. Finns det något annat sätt?

Telefonen som USB kanske, och nåt räddningsprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag försökt flera timmar att komma vidare utan att lyckas.

Jag kan inte hitta "mobilesync" igen, varken på min hårddisk eller på min externa hårddisk där jag har time machine som gör säkerhetskopior av datorn. Kan jag ha sabbat mobilesync på något vis?

 

Vet ni något om "wondershare ifone" som ska kunna rädda filer, kan det vara nåt?

Men jag hörde att då måste kanske telefonen läsas som USB, vilket verkar svårt?

 

Jag igen. Jag hittade filerna i time machine igen genom att söka på mobilesync.

Då kommer filerna med namnen med ca 20 bokstäver fram igen:

662bc19b13aecef58a7e855d0316e4cf61e2642b

 

Jag försökte med att lägga till ändelsen .jpg som föreslagits, men det hjälpte tyvärr inte. Men det verkar ju ändå som jag har hittat filerna.

Nu gäller det "bara" att öppna dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...