Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Displayfail efter byte av powerknapp


Robbanle

Rekommendera Poster

Gav mig med hjälp av steg för steg instruktioner på att byta flexkablaget med powerknapp och proximysensor på en 4S, p g a att powerknappen hade gett upp.

 

Nu funkar powerknappen, men displayen vart helknasig. Se bifogad bild.
Tycks som satt gammal info inte försvinner från skärmen utan det läggs på ny, och den gamla lyser igenom...

 

Som extra straff funkar inte heller proximysensorn...Tyckte jag positionerade den rätt, men är möjligt att jag missade något, där med.

 

Har jag sabbat nån flexkabel för att råka ut för detta med displayen?

ESD?

 

Är det bara att byta display, digitizer, glas för att fixa det?

Eller finns det nån annan fix eller nått annat som kan vara fel?

 

 

Tacksam för support :)

 

/Robban

post-70355-0-06170900-1389536399_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hej!

 

Kolla så att kablarna verkligen sitter rätt på kretskortet samt att kretskortet sitter plant.

 

Tror dock att du har vid bytet ryckt bort lcd kabeln från själva panelen.

 

Byte av front panelen fixar nog problemet, varför proximity sensor inte fungerar är dock svårt att säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Är nog som du säger att jag skadat den. Har redan haft isär allt och kolla kontakterna. Kanske river allt igen och kollar om proximitysensorn hamnat snett och kollar allt igen.

Annars blir det nya delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det finns ett litet längst upp i den plast delen där sensorn sitter, den ska i sin tur sitta på en plast pinne i telefonen, sitter det rätt där så är sensorn på rätt plats.

Om du ändå ska byta se till att byta sensorflex innan du sätter dit panelen så slipper du bända på panelens flexkablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...