Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPhone efter haveri. Vilken modell får man i utbyte?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har Apple Care och nu är det så att min iPhone 5 on/off-knapp funkar bara då och då, och att det låter otroligt dåligt/burkigt när jag ringer för den som jag ringer till.

Jag har bokat ett teknikermöte i Apple Store och hon sa att de kanske byter ut enheten eftersom de inte lagar on/off-knappar som inte funkar.

Då är min fråga om man får en 5S i utbyte eller har de 5:or på lagret fortfarande för just detta endamålet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får garanterat en likadan,då 5:an fortfarande säljs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör den? Inte i Apple Stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en likadan som du har. Du får en renoverad. Den är som en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en likadan som du har. Du får en renoverad. Den är som en ny.

Eller en ny som blev över när den slutade säljas för några månader sedan. Jag tror att Apple snarare har ett rimligt lager av nya produkter som avses att användas för garantiutbyten än att de lägger en massa pengar på att felsöka och renovera gamla lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, iaf att du skulle få en 5s känns osannolikt

Det tror jag nog inte men jag var "rädd" för att det skulle/ska bli en 5C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag nog inte men jag var "rädd" för att det skulle/ska bli en 5C.

Jag har kikat på båda, och skulle välja 5c före en 5s - den ser trevligare ut. Problemet är bara den lilla skärmen på både.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kikat på båda, och skulle välja 5c före en 5s - den ser trevligare ut. Problemet är bara den lilla skärmen på både.

Njae. Jag tillhör motståndarna till dessa megaskärmar till telefoner som du syftar på. Är nöjd med 4" till luren och sedan surfar jag på paddan istället när jag vill ha större skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag nog inte men jag var "rädd" för att det skulle/ska bli en 5C.

skulle en 5c vara sämre än en vanlig 5:a menar du?,kör själv med en 5c o den flyter på riktigt bra o har aldrig krånglat,däremot verkar ju 5s vara väldigt mycket problem med efter vad man läst på div. forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle en 5c vara sämre än en vanlig 5:a menar du?,kör själv med en 5c o den flyter på riktigt bra o har aldrig krånglat,däremot verkar ju 5s vara väldigt mycket problem med efter vad man läst på div. forum

Jag tycker att 5C inte är vacker med plastskalet. Föredrar mera metall.

Sen har jag en 5S som funkar kanon. Aldrig haft något problem med den. Men jag har med 5:an nu. Första gången jag har haft problem med en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

däremot verkar ju 5s vara väldigt mycket problem med efter vad man läst på div. forum

Inte för att jag vet men jag tror att Apple sålt 8 stycken 5:S medan man sålt 2 stycken av 5C. Därav att du hittar fler inlägg om problem med 5S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet men jag tror att Apple sålt 8 stycken 5:S medan man sålt 2 stycken av 5C. Därav att du hittar fler inlägg om problem med 5S.

jo,det är jag medveten om men faktum är att jag inte sett nån som har problem med sin 5c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

5c är tillverkad med beprövade komponenter (samma som iPhone 5) medan 5s har nya, där med fler buggar/problem

 

För att besvara ts fråga så är det definitivt ip5 du får

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns ingen logik i att ge dig en annan modell.

Apple har som tidigare skrivits säkert ett ganska stort lager av "lagade" gamla telefoner

från tidigare reklamationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur en AppleStore-butik gör, men på den återförsäljaren jag jobbar på så är det standard att om en telefon från apple lämnas in på garantifel (typ trasig power-knapp), så skickar vi in på den verkstaden, verkstaden skickar tillbaka en "bättre begagnad" , dock är bak - och frontcase nya.

 

Din telefon med den trasiga powerknappen plockas isär och blir senare en "bättre begagnad" telefon åt någon annan som lämnat in för ett garantiärende, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...